Wedstrijden > Good Luck 1 - ONDO 1

Datum: 13 december 2003

Good Luck blijft ongeslagen

Op 13 december om 11:50 moest het eerste team van korfbalvereniging Good Luck reeds aantreden tegen ONDO uit Middelburg. Een ongebruikelijk tijdstip vanwege de Kerstparty in sportcomplex de Staver, maar wel een zeer belangrijke wedstrijd aangezien ONDO jaagt op de koppositie van Good Luck. Deze spanning was ook zichtbaar in de wedstrijd en was één van de oorzaken waardoor beide ploegen hun gebruikelijke niveau niet haalden. In de beginfase gaven beide ploegen elkaar niets toe en volgden elkaar tot een score van 5-5. Enkele minuten voor het rustsignaal lukte het Good Luck eindelijk om een klein gaatje te slaan middels twee doelpunten van Marjon Soeteman. Good Luck bleef echter te veel respect hebben voor ONDO en vergat daardoor de voorsprong verder te vergroten. Good Luck moet nog wennen aan het feit dat men in de huidige vorm vaak beter is dan vooraf beter ingeschatte tegenstanders. Ook na rust had Good Luck voldoende mogelijkheden om de voorsprong verder uit te bouwen, maar vergat opnieuw de goede kansen op te zoeken. Ook liep het schot niet zoals de afgelopen weken en hieruit putte ONDO nieuwe moed. Men boog de achterstand zelfs om in een 8-9 voorsprong en Good Luck leek even de greep op de wedstrijd kwijt te raken. Gelukkig scoorde Marcel Kievit direct de gelijkmaker, zodat ONDO niet verder uit kon lopen. De ploegen bleven daarna weer gelijk op gaan tot 11 tegen 11. In de slotfase waren het de dames van Good Luck die de doorslag gaven. Met doelpunten van opnieuw Marjon Soeteman en daarna ook Liesbeth Los sloeg Good Luck het beslissende gaatje en kwam op een 13-11 voorsprong. In de slotseconde scoorde ONDO nog uit een onterechte strafworp 13 tegen 12, maar de overwinning kwam niet meer in gevaar. De vijfde competitiezege in evenveel wedstrijden zorgt er voor dat Good Luck voorlopig de trotse koploper blijft. Good Luck 2 zorgde voor een daverende verassing door het onklopbaar geachte ONDO 2 met ruime cijfers te verslaan. Hierdoor werd opnieuw een tweestrijd tussen twee verenigingen in het voordeel van de Flakkeese korfbalformatie beslecht.

Doelpuntenmakers: Marjon Soeteman (3), Samantha de Vos (2), Marcel Kievit (2), Arjan Zondervan (2), Nico Overduin (1), Britt Abbas (1), Liesbeth Los (1), Jan-Willem de Vos (1)