Wedstrijden > DSO 1 - Good Luck 1

Datum: 6 december 2003

Good Luck wint derby

Klundert. Zaterdag 6 december gingen de korfballers uit Middelharnis het opnemen tegen de geel-zwarten uit Klundert. DSO en Good Luck spelen al jaren tegen elkaar en gezien de geringe afstand tussen beide plaatsen (in de korfbalwereld) kon gesproken worden van een ware derby. Vooraf speelden beide tweede teams tegen elkaar, waarbij Good Luck 2 het moest afleggen en pas in de slotfase tot scoren kwam.

Het eerste team van Good Luck begon daarentegen zeer sterk en stond door treffers van Marcel Kievit, Nico Overduin en Jan-Willem de Vos binnen enkele minuten op een 0 - 4 voorsprong. Dit gat van 3 a 4 doelpunten heeft de korfbalformatie uit Klundert dan ook niet meer kleiner weten te krijgen. Good Luck speelde gedegen en maakte de kansen af. DSO had moeite met het verdedigende spel en maakte veel plaatsfouten. Dankzij enig concentratie-gebrek aan Good Luck-zijde kon DSO de schade bij rust nog beperkt houden, 5 - 9.

In de tweede helft bleef Good Luck hard werken. DSO kon geen vuist maken, waardoor de aanval van Good Luck lang op zoek kon naar treffers. Op naam van onder andere Marjon Soeteman en Arjan Zondervan kon Good Luck zo’n tien minuten voor tijd het gat uitbouwen tot 8 doelpunten, 8 - 16. Wederom liet Good Luck door concentratiegebrek de opponent iets terugkomen, maar toch werd de wedstrijd met een eindstand van 11 - 17 professioneel uitgespeeld.

Na de overwinning (9 - 12) van dinsdag 2 december in de bekercompetitie (RotterdamsDagblad-bokaal) op Ten Donck uit Ridderkerk wederom een fraaie overwinning van de ploeg van coach De Leeuw. In de achtste finales van de bekercompetitie treft Good Luck op 16 december eerste klasser RWA uit Rhoon. Zaterdag 13 december neemt Good Luck het in de Staver om 11.50 uur op tegen ONDO uit Middelburg.

Doelpunten Good Luck: Jan-Willem de Vos (4), Marcel Kievit (3), Britt Abbas (2), Liesbeth Los (2), Marjon Soeteman (2), Arjan Zondervan (2), Nico Overduin (1) en Samantha de Vos (1).