Wedstrijden > Good Luck 1 - Fiks 1

Datum: 27 november 2004

Tweede helft fataal voor Good Luck

Zaterdag 27 november stond de tweede thuiswedstrijd op het programma voor de korfballers van Good Luck 1. Tegenstander in deze wedstrijd was FIKS uit Oegstgeest, dat voor deze wedstrijd de derde plaats innam op de ranglijst. Vanwege verkeersproblemen rond Rotterdam was FIKS bij het aanvangstijdstip nog niet aanwezig. Een halfuur later dan gepland was de tegenpartij aangekomen en koud uit de auto moesten zij beginnen aan de wedstrijd. Dit voordeel werd goed uitgebuid door Good Luck, want zij begonnen wel scherp aan de wedstrijd. Al snel werd er een voorsprong van 2-0 gerealiseerd en het spel liep vloeiend. Na zo’n 10 minuten spelen had Good Luck onverwacht een dipje. FIKS profiteerde gretig en kwam zelfs op een 3-4 voorsprong. Gelukkig pakte de thuisploeg snel de draad weer op. Vier doelpunten op rij zorgden er voor dat de rollen weer omgekeerd waren. Tot aan het rustsignaal had Good Luck het betere van het spel, maar dit kwam slechts beperkt tot uiting in de score. Dit was voornamelijk de verdienste van FIKS, dat zeer efficiënt om bleef gaan met hun kansen. De 12-10 voorsprong bij rust was dan ook verdiend, maar te mager. Na slechts 2 minuten rust werd de wedstrijd weer hervat. Met goed combinatiespel en gebruik makend van de snelheid van de heren, kwam FIKS terug. Al snel had men de achterstand omgebogen in een 13-14 voorsprong. Good Luck kon nog één keer terugkomen door een prachtige éénhandige doorloopbal van Arjan Zondervan. Door twee snelle doelpunten kwam Good Luck echter opnieuw achter. Aangezien er nog een kwartier te spelen was, had men nog voldoende tijd om deze achterstand ongedaan te maken. Toch kwam de klap bij de ploeg heel hard aan en het aanvalspel werd rommelig en was vaak geforceerd. Nico Overduin viel op dat moment uit vanwege een kuitblessure en werd vervangen door Ingmar Adam. Een aantal minuten had de verdediging van Good Luck redelijk de controle en kreeg de aanval voldoende kansen om terug te komen in de wedstrijd. Het geluk en de echter overtuiging ontbrak echter en de aansluitingstreffer kwam er niet. FIKS nam definitief afstand en leek zelfs uit te lopen naar een te ruime overwinning. Twee doelpunten in de slotminuten verzachten de pijn nog enigszins, maar de 18-23 nederlaag kwam hard aan. Een slechte 2de helft was fataal en hierdoor is de ploeg na drie wedstrijden nog puntloos.

Doelpuntenmaker(s): Britt Abbas (4), Liesbeth Los (3), Marcel Kievit (3), Arjan Zondervan (3), Marjon Soeteman (2), Jan-Willem de Vos (2) en Heidi Kamerling (1)