Wedstrijden > Stormvogels 1 - Good Luck 1

Datum: 15 november 2003

Eenvoudige zege voor Good Luck

Na twee weken van voorbereiding en oefenwedstrijden moest Good Luck voor de eerste competitiewedstrijd van het zaalseizoen aantreden tegen Stormvogels uit Koudekerke. Het was ook de eerste competitiewedstrijd van Good Luck onder leiding van de nieuwe coach Jan de Leeuw. In de beginfase begon Good Luck iets te slap en scoorde Stormvogels tweemaal uit vrije ballen. In hun ijverigheid om deze fouten te corrigeren vergat de aanval van Good Luck om de goede kansen te zoeken. Dit resulteerde in een rommelige beginfase met veel balverlies. Langzaam kwamen de vaste spelpatronen weer terug en kreeg Good Luck veel ruimte om van afstand te schieten. Toen dit ging lopen kantelde de wedstrijd razendsnel en boog Good Luck de achterstand om in een 2-8 voorsprong. De spelers van Stormvogels hadden geen antwoord op het combinatiespel en liepen constant achter de feiten aan. De ruststand van 4-10 was dan ook meer dan terecht en leek reeds de vroegtijdige beslissing van de wedstrijd. Toch bleef Good Luck op hun hoede, want Stormvogels staat bekend voor hun onwaarschijnlijke comebacks. Daarvan was echter op deze zaterdag geen sprake. Vlak na rust vergrote Nicole van den Berg, die de langdurig geblesseerde Heidi Kamerling verving, met een goed doelpunt de marge nog verder. Bij een 4-14 tussenstand haalde Good Luck de voet van het gaspedaal en speelde de wedstrijd rustig uit. Hierdoor kon Stormvogels de schade nog enigszins beperkt houden. Good Luck maakte tevens van de gelegenheid gebruik om de meegereisde wisselspelers in te brengen en hun ook enkele speelminuten te gunnen. Good Luck wilde graag 20 doelpunten maken, maar doordat de scheidsrechter in de laatste minuut een zuivere strafworp niet gaf bleef de eindstand steken op 10-19. Een ruime overwinning die het startsignaal moet zijn van een succesvolle zaalcompetitie. Hopelijk kan hier een vervolg aan worden gegeven in de thuiswedstrijd op zaterdag 22 november om 19.40 tegen DVS.

Doelpuntenmakers: Jan-Willem de Vos (6), Marcel Kievit (4), Arjan Zondervan (3), Nico Overduin (2), Liesbeth Los (2), Samantha de Vos (1), Nicole van den Berg (1)