Wedstrijden > Good Luck 2 - NIO 3

Datum: 27 november 2004

Benauwde zege voor Good Luck 2

Op 27 november speelde Good Luck 2 thuis tegen NIO 3. Good Luck had tot nu toe alleen nog maar gelijkgespeeld en de bedoeling was dat er vandaag eens gewonnen zou worden. Geen eenvoudige opgave, want NIO is gedeeld koploper, won de voorgaande wedstrijden en heeft gezien de uitslagen weinig moeite met scoren. NIO was dan eigenlijk ook een beetje de favoriet. Good Luck speelde opnieuw zonder Jeroen Kars. Hierdoor begonnen Myrna van Brussel en Rik Weijman op de bank.

Good Luck begon goed aan de wedstrijd. Twee doelpunten van de jarige Arie Jan Hartensveld betekende direct een 2 - 0 voorsprong. Deze voorsprong werd echter nog niet vastgehouden, want ook NIO scoorde en tot 4 - 4 gingen de ploegen gelijk op. Daarna was het Good Luck dat het verschil maakte. Met goed spel werd de verdiende voorsprong op het scorebord gezet: 7 - 4. NIO scoorde nog tegen, maar het was Good Luck dat de eerste helft zeer goed afsloot. Doelpunten van Thea Melaard en Arno Doornhein zorgde al voor 9 - 5, waarna het andere vak hier nog eens een schepje bovenop deed en Gijsbert Gille twee maal kon scoren. Bij een ruime voorsprong van 11 - 5 klonk het rustsignaal.

Aanvallend leek het allemaal behoorlijk goed in elkaar te zitten. Verdedigend liet men echter af en toe nog wel wat steekjes vallen. Coach Wilko Kattestaart waarschuwde zijn ploeg dan ook om niet te vroeg te juichen.

Ook de tweede helft begon aardig. Good Luck kreeg een paar goede kansen op het twaalfde doelpunt, maar deze werden gemist. NIO was wat beter uit de kleedkamers gekomen en die ploeg kwam terug tot 11 - 8. Gelukkig voor Good Luck scoorde Ingmar Adam de 12 - 8. Arno Doornhein mocht vanaf 2,5 meter het dertiende doelpunt maken. Toch was men nog niet zeker van de overwinning, want het was duidelijk dat NIO een klasse beter speelde dan in de eerste helft en dat kon van Good Luck bepaald niet gezegd worden. NIO kwam steeds dichterbij en met nog twee minuten te spelen waren de Rotterdammers teruggekomen tot 13 - 12. De laatste minuten werden opnieuw niet goed uitgespeeld door Good Luck. Er werd te opvallend tijdgetrokken, waardoor de scheidsrechter een paar maal terecht affloot. NIO kreeg hierdoor nog een aantal schotkansen. Gelukkig troffen deze geen doel en won Good Luck de strijd met 13 - 12.

Opnieuw een zeer spannende wedstrijd die gelukkig nu wel gewonnen werd door Good Luck. Tot nu toe doen de wedstrijden van Good Luck 2 geen goed aan de gemoedstoestand van de coach, spelers en supporters. Good Luck maakte het zich in deze wedstrijd echter onnodig moeilijk. Gezien de ruststand had de overwinning nooit meer in gevaar mogen komen. Hopelijk komt er volgende week een vervolg op deze overwinning. Dan speelt Good Luck in Klundert tegen DSO 3 om 14.20u.

Doelpunten Good Luck: Arie Jan Hartensveld (3), Arno Doornhein (3), Ingmar Adam (3), Gijsbert Gille (2), Lindsay Abbas (1) en Thea Melaard (1)