Wedstrijden > Swift 1 - Good Luck 1

Datum: 20 november 2004

Good Luck verspeelt kans op punten!

Middelburg. Zaterdag 20 november speelde Good Luck de tweede wedstrijd van de zaalcompetitie in de landelijke tweede klasse. Na de enigszins vertekende, maar kansloze nederlaag van vorige week tegen titelkandidaat VEO moesten de korfballers uit Middelharnis het deze dag opnemen tegen Swift uit Middelburg, wederom een titelkandidaat.

Swift kwam al vrij snel op voorsprong, maar de defensie van Good Luck zorgde vervolgens voor wat onrust in de Middelburgse aanval. Hierdoor kwam Good Luck zelfs op een 2 - 4 voorsprong. Swift had op dat moment het mindere van het spel en Good Luck was duidelijk de betere ploeg. Zo’n tien minuten voor rust stond de ploeg uit Middelharnis dan ook op een terechte 4 - 7 voorsprong. Vanaf dat moment leek het of men niet om kon gaan met de voorsprong. Onnodige domme fouten bij het uitverdedigen werden door Swift genadeloos afgestraft. Hierdoor kwam Swift met nog 1 minuut op de klok in de eerste helft naast Good Luck te staan. In de laatste seconde prikte Swift zelfs de voorsprong binnen.

Toch pakte Good Luck de draad in de tweede helft weer goed op. Het kwam direct op 8 - 8 en liep verder uit naar 9 - 11. Good Luck pakte niet de rust in het spel, ging forceren en had te snel en te veel balverlies. Wederom werden er onnodige fouten gemaakt en Swift profiteerde daar direct van. Daarnaast ging Good Luck zeer slordig om met de grote opgelegde kansen van dichtbij. Deze werden niet verzilverd, had dit echter wel gebeurt, dan had men Swift kunnen breken en de wedstrijd naar zich toe kunnen trekken. Hierdoor kwam Swift weer in de wedstrijd, kreeg hoop en kwam op voorsprong. Good Luck kon geen vuist meer maken en de goed leidende arbiter Marinisse floot bij 15 - 13 voor het laatst.

De formatie van coach De Leeuw speelde een klasse beter dan vorige week en maakte het Swift behoorlijk moeilijk. Doordat Good Luck onnodige fouten maakte en niet effectief genoeg met de kansen is omgesprongen kan toch wel gesteld worden dat er vandaag punten zijn verspeeld. Er had toch minimaal een gelijk spel in moeten zitten. Toch een positief resultaat voor de nieuwkomer in de tweede klasse. Hopelijk kan de goede lijn aanstaande zaterdag in de wedstrijd tegen Fiks om 19.05 uur in de Staver doorgezet worden.

Doelpunten Good Luck: Jan-Willem de Vos (3), Britt Abbas (2), Marcel Kievit (2), Liesbeth Los (2), Arjan Zondervan (2), Heidi Kamerling (1) en Marjon Soeteman (1).