Wedstrijden > Good Luck 1 - VIOS 1

Datum: 11 oktober 2003

Eindelijk winst voor Good Luck

Na het plotselinge vertrek van de trainer had Good Luck een hectische week achter de rug. Ook was er nog sprake van enkele blessures en dan kwam ook nog de medekoploper VIOS uit Willemstad op bezoek. De korfballers van Good Luck hadden door de magere resultaten van de afgelopen weken echter wel een overwinning nodig. Onder leiding van de interim-coach Peter van Vliet begon de ploeg zeer gedreven aan de wedstrijd. Met goed aanvallend spel werd direct in de beginfase de juiste toon gezet. Even kon VIOS het bijhouden, maar al snel kwam Good Luck tijdens de eerste helft op een voorsprong van 3 doelpunten. Men kon het goede spel de gehele eerste helft vasthouden en kwam uit op de verrassende ruststand van 9-4. Het zelfvertrouwen groeide door deze tussenstand en de spelers konden niet wachten om aan de tweede helft te beginnen. Snel na rust bouwde de Flakkeese korfbalformatie de voorsprong nog verder uit. VIOS beperkte zich tot ruw spel, onderlinge ruzies en klagen op de scheidsrechter. Good Luck hield het bij korfballen en bleef door zuivere afstandschoten de score uitbouwen. Met nog enkele minuten te spelen kwam de “magische” grens van 20 doelpunten binnen bereik. De ingevallen Ingmar Adam en Nicole van den Berg zorgden voor een extra impuls en de uiteindelijke eindstand kwam uit op 21-7. Een uitslag die binnen de korfbalwereld met verbazing zal worden opgemerkt. Ook Good Luck 2 versloeg VIOS Willemstad 2 met 14-7, zodat er gesproken mag worden van een succesvol korfbalweekend.

Doelpuntenmakers: Liesbeth Los (4), Marcel Kievit (4), Nico Overduin (3), Arjan Zondervan (2), Britt Abbas (2), Samantha de Vos (2), Jan-Willem de Vos (2), Heidi Kamerling (1), Ingmar Adam (1)