Wedstrijden > Good Luck A - DSO A1

Datum: 4 oktober 2003

Van uw webmaster...

Zaterdag 4 oktober stond voor de A's van Good Luck de vijfde competitiewedstrijd, een ontmoeting met DSO A1, op het programma. Uit de voorgaande vier wedstrijden werden slechts twee punten gehaald, dus er mocht wel weer eens gewonnen worden. In de voorbereiding op dit veldseizoen werd al tegen DSO gespeeld. Die oefenwedstrijd eindigde in een 8-8 gelijkspel. De A's roken vandaag dus een kans om het aantal punten uit te breiden. De opstelling was als volgt. In de aanval: Annemieke, Lindsay, Jeroen en Maarten. In het verdedigingsvak stonden: Thea, Amy, Arno en Hans. Op de bank zaten Rik en Jessica, maar Jessica was geblesseerd een deed dus niet mee.

Om 12.30 floot scheidsrechter Vogelaar voor het begin van de wedstrijd. De start van Good Luck was flitsend. Al in de tweede aanval scoorde Jeroen uit een fraaie uitwijkbal. De aanval direct daarna was ook doeltreffend en het was weer Jeroen, deze keer met een uitwijkbal van grotere afstand. Het was dus al snel 2-0. Ook het andere aanvalsvak wist na een tijdje de korf te vinden. Amy trok weg onder de paal en scoorde. Vervolgens was het door een misverstand in de verdediging 3-1. Toen brak een rommelige fase in de wedstrijd aan. In het aanvalsvak van Good Luck wilde het even niet vlotten en zodoende kreeg DSO de tijd om terug in de wedstrijd te komen, via 3-2 (strafworp) en 3-3. Niet veel later was het echter Arno die Good Luck weer op voorsprong zette, met een mooi afstandschot. Vervolgens kwam DSO opnieuw op gelijke hoogte, 4-4. Die stand bleef een tijdje op het bord staan, maar vlak voor rust profiteerde Lindsay van een inspringfout van haar tegenstandster. Met een omdraaibal scoorde zij de 5-4. Dat was tevens de ruststand.

Na wat tactische aanwijzingen van Wilko (vooral rustig naar de kansen blijven zoeken) begon de tweede helft. De thee leek zijn vruchten af te werpen. Kort na rust was het weer Lindsay, die de voorsprong met een afstandschot naar 2 punten bracht. Hiervan kon Good Luck niet lang genieten, DSO maakte vlak daarna de aansluitingstreffer, 6-5. Er volgde een zenuwachtige periode waarin de kansen aan beide kanten niet werden afgemaakt. Een kwartier voor tijd leek Arno de wedstrijd te beslissen, een prachtig schot (met de complimenten van de scheidsrechter...) en het was 7-5. Weer kon Good Luck de ruimere voorsprong niet behouden. DSO vond opnieuw de aansluiting door een benutte vrije bal, 7-6. Hierna begon de spannende slotfase van de wedstrijd. Rik kwam 7 minuten voor tijd in het veld voor Jeroen, die last van een blessure had. Good Luck probeerde de bal zolang mogelijk in de aanval te houden. Soms te lang, de scheidsrechter floot 2 keer voor tijdrekken. Ook bij DSO waren de zenuwen niet helemaal onder controle, enkele grote kansen werden nog gemist. De spanning zorgde voor een erg rommelig einde van de wedstrijd, waarin het verdedigingsvak het gelukkig dicht wist te houden. Toen het eindsignaal klonk, bleek dat 7-6 ook de eindstand werd.

De nipte overwinning zorgde voor blije gezichten en een tevreden coach. De A's hebben met z'n allen goed geknokt en de overwinning is verdiend. Met vier punten uit vijf wedstrijden staat Good Luck nu wat steviger op de vijfde plaats, voor ONDO, Swift en DSO. Volgende week weer een thuiswedstrijd voor de A's. De ploeg speelt om 12.30 tegen het als vierde geklasseerde Sagitta A1.

Doelpuntenmakers: Jeroen (2), Arno (2), Lindsay (2) en Amy (1).