Wedstrijden > DSO 1 - Good Luck 1

Datum: 20 september 2003

Good Luck niet in vorm

Zaterdag 20 september speelde Good Luck haar eerste uitwedstrijd van dit seizoen. De korfballers uit Middelharnis namen het op tegen DSO uit Klundert. De ploegen spelen al jaren tegen elkaar en de ontmoeting is dan ook wel een streekderby te noemen. Good Luck begon voor het eerst met de basis acht, die aan het begin van dit seizoen zijn geselecteerd. Echter waren Heidi Kamerling en Liesbeth Los grieperig en hadden Jan-Willem en Samantha de Vos nog weinig trainingsuren in de benen, vanwege hun huwelijksreis. Tevens was coach Van Hooydonk wegens voorhoofdsholteontsteking afwezig. Elly Quak nam zijn plaats in.

De beginfase was duidelijk voor Good Luck. De ploeg uit Middelharnis kwam ondanks de najaarshitte goed uit de startblokken en stond binnen enkele minuten op een 0 - 2 voorsprong. Door concentratiegebrek in de verdediging keek Good Luck echter snel tegen een 4 - 3 achterstand aan. Deze achterstand wist Good Luck voor rust niet meer te achterhalen. Door hardwerken kwamen ze nog tot 6 - 5.

In de tweede helft sloeg DSO vrij snel een gaatje van 3 doelpunten. Het vak met de twee halfzieke dames kon aanvallend geen vuist maken en daardoor niet tot scoren komen. DSO kwam op 10 - 6, maar Good Luck vocht zich nog goed terug naar 10 - 8. Aanvoerster Liesbeth Los verliet 12 minuten voor tijd moegestreden het veld voor Myrna van Brussel. In de laatste vijf minuten kreeg Good Luck nog onfortuinlijk enkele doelpunten tegen, waardoor de eindstand van 13 - 8 enigszins geflatteerd is.

Good Luck kon deze dag geen collectieve vuist maken en lijkt nog niet in vorm te zijn. Na 3 duels staat de ploeg met 2 punten op de voorlaatste positie op de ranglijst. Hopelijk is iedereen volgende week weer fit als Good Luck het in eigen huis om 15.30 uur op moet nemen tegen ONDO uit Middelburg.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (3), Britt Abbas (2), Heidi Kamerling (1), Nico Overduin (1) en Samantha de Vos (1).