Wedstrijden > Good Luck 1 - BKC 1

Datum: 6 september 2003

Good Luck heeft zwakke start

Zaterdag 6 september 2003 stond voor de korfballers van Good Luck de eerste competitiewedstrijd van dit seizoen op het programma. Na een goede voorbereiding van een maand kon het niet in de volle sterkte aantreden tegen BKC uit Breskens. Jan-Willem de Vos en Samantha de Vos zijn op huwelijksreis en Arjan Zondervan en Britt Abbas waren afwezig vanwege een familiefeest in de Ardennen. Naast de oud-eerste spelers Marjon Soeteman en Ingmar Adam vulden ook Arno Doornhein en Nicole van den Berg hun plaatsen op. Op zich zou dit niet tot een probleem moeten leiden. Vanuit de eerste aanval opende Good Luck dan ook de score via Ingmar Adam. Niet veel later trok BKC gelijk. BKC speelt het zogenaamde achterverdedigen. Dit is een laf en onaantrekkelijk spelletje. Het lijkt of ze net als bij voetbal met z’n allen voor het doel gaan liggen. Good Luck wist vooraf dat BKC dit spelletje speelde en had er uitgebreid op getraind. Hierbij spelen vele duels zich af in de paalzone. Men moet de zogenaamde rebound zien te verkrijgen. Op zich was dit ook geen probleem. Echter leek BKC heel veel voordeel te halen van de zeer zwak leidende scheidsrechter Van Wijngaarden. Zijn blik ging niet verder dan het voorveld en zag dus niet wat er in de paalzone gebeurde. Tot ergernis van coach Van Hooydonk van Good Luck, de spelers van Good Luck en het publiek van Good Luck. Daarnaast waren diverse spelers van BKC misselijkmakend irritant en onsportief. Van Wijngaarden had het in de eerste helft al niet echt in de hand. In de tweede helft liep het zo nu en dan behoorlijk uit de hand. Diverse spelers moesten zich bij de leiding melding en kregen een waarschuwing. Good Luck kon met een dergelijke leiding geen vuist maken tegen het achterverdedigen van BKC. In de slotfase was er nog een opstootje, wat Van Wijngaarden ook niet had opgemerkt. Beide spelers gingen vrijuit. BKC sloot de wedstrijd met een stand van 8 - 12 winnend af. Een matig begin voor het incomplete team van Good Luck. Volgende week (13 september) zijn twee spelers weer terug en hoopt coach Van Hooydonk tijdens de 40-jarige jubileumdag van Good Luck op meer resultaat van zijn ploeg. De ploeg treed om 14.30 uur aan tegen TOGO uit Goes.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (4), Ingmar Adam (2) en Nico Overduin (2).