Wedstrijden > Good Luck 1 - VEO 1

Datum: 13 november 2004

Good Luck kansloos

Lang hadden de korfballer van Good Luck uitgekeken naar de eerste competitie van het zaalseizoen. Het was hun debuut in de 2de klasse, een unicum voor een Flakkeese korfbalformatie. In een goed gevulde Staver moest men wel direct aantreden tegen titelkandidaat VEO uit Leidschendam. Good Luck begon te gespannen aan de wedstrijd en liep vanaf de eerste minuut achter de feiten aan. VEO speelde de bal rustig rond en zocht naar hun beste schutters. Deze lieten zien hoe effectief op dit niveau omgegaan wordt met de kansen en schoten met scherp. Na zo’n 10 minuten spelen keek Good Luck aan tegen een 1-7 achterstand en leek de wedstrijd reeds beslist. Toch werd de moed niet opgegeven en eindelijk ging het aanvalspel lopen. Via twee afstandschoten van Marcel Kievit en een treffer van Marjon Soeteman werd het gat gedeeltelijk gedicht. De spanning in de wedstrijd leek terug en het publiek ging er weer goed voor zitten. Enkele slordigheden in de defensie zorgden er echter toch voor dat er met een 6 tegen 11 achterstand geblazen werd voor het rustsignaal. In plaats van de lijn door te zetten begon Good Luck dramatisch aan de tweede helft. VEO bleef genadeloos van afstand scoren en vergrote de voorsprong. De moed zakte in de schoenen bij de spelers en ook het nodige geluk ontbrak. De schoten draaiden en stuiterden op alle manieren net uit de korf en zelfs goede kansen waren vaak niet aan de spelers besteed. Hierdoor stond na het eindsignaal, van de goed leidende scheidsrechter Sanderse, de trieste eindstand van 10-25 op het scorebord. Vooraf was deze nederlaag reeds ingecalculeerd, maar niet zo kansloos als op deze avond. Met meer geluk was het aantal doelpunten van Good Luck aanzienlijk hoger geweest, maar geconcludeerd mag worden dat VEO twee maten te groot was. Volgende week hoopt men op een beter resultaat in de uitwedstrijd tegen Swift uit Middelburg.

Doelpuntenmakers: Marcel Kievit (3), Marjon Soeteman (2), Liesbeth Los (2), Nico Overduin (2) en Heidi Kamerling (1)