Wedstrijden > Good Luck 1 - ONDO 1

Datum: 24 mei 2003

Good Luck verliest slotwedstrijd

De laatste wedstrijd van het veldseizoen 2002/2003 was voor Good Luck de thuiswedstrijd tegen ONDO uit Middelburg. Op het spel stond eigenlijk alleen nog maar prestige, want beide ploegen konden niet meer promoveren of degraderen. In de beginfase was dit vooral te zien aan het spel van Good Luck. Veel te slap werd begonnen aan de wedstrijd en het leek niet mogelijk om zelfs maar een goede aanval op te zetten. Daar tegenover begon ONDO wel heel scherp aan de wedstrijd en pakte een meer dan terechte voorsprong van 0-3. Naarmate de eerste helft vorderde kwam Good Luck beter in het spel, maar bleef ONDO beter. Good Luck mocht blij zijn dat men na een 3-8 tussenstand, bij rust dit had teruggebracht tot 5-8. Hierdoor bleven er in de tweede helft kansen om terug te komen in de wedstrijd. Na rust had Good Luck een kleine periode waarin men het betere van het spel had. De achterstand werd teruggebracht tot 6-8, maar men miste de overtuiging om de kansen te benutten en verder in te lopen. ONDO ging beter met de kansen om en liep weer verder uit. Tijdens de tweede helft begonnen de spelers van Good Luck zich ook te ergeren aan het arrogante en agressieve gedrag van enkele ONDO spelers. Dit kwam zeker niet ten goede van de wedstrijd, maar zorgde wel voor een beladen sfeer. Doordat Good Luck slecht omging met deze omstandigheden liep ONDO zelfs nog uit naar een 7-13 eindstand. Uit eindelijk leed Good Luck een kansloze nederlaag en verspeelde men ook de tweede plaats op de ranglijst. Toch heeft Good Luck een goede ontwikkeling doorgemaakt en lijkt men er klaar voor om volgend jaar echt mee gaan strijden voor het kampioenschap. De overgang van enkele talentvolle junioren kan hierin nog een belangrijke rol gaan spelen. Good Luck 2 behaalde een belangrijke overwinning op Scheldevogels 2 en voorkwam hiermee direct degradatie.

Doelpuntenmakers: Jan-Willem de Vos (3), Marcel Kievit (2), Samantha Krijgsman (1), Liesbeth Los (1)