Wedstrijden > Good Luck 1 - Korbis 1

Datum: 12 april 2003

Koploper verslaat Good Luck

Zaterdag 12 april stond er eindelijk weer eens een thuiswedstrijd op het programma voor de korfballers van Good Luck. De tegenstander was koploper Korbis uit Waddinxveen die 4 verliespunten minder had dan Good Luck. De opdracht was daarom simpel, alleen winst kon er voor zorgen dat de bovenste plaats binnen bereik bleef. Het was belangrijk om geconcentreerd te starten aan de wedstrijd, want in de vorige wedstrijd tegen NIO waren de eerste minuten reeds fataal. De start was veel beter dan vorige week en in de eerste fase had Good Luck het iets betere van het spel. Nadat Good Luck op een 3-1 voorsprong was gekomen viel het aanvalspel wat terug. Korbis kreeg de mogelijkheid om langer aan te vallen en boog de achterstand zelfs om in een 3-4 voorsprong. Even leek het erop dat deze mentale dreun de nekslag was voor Good Luck. Gelukkig kon men na een fase met veel onnodig balverlies en chaotisch korfbal toch weer de trein op de rails krijgen. Met de rust stond er toch nog een kleine voorsprong van 4-5 voor Korbis op het scorebord. Over het begin van de tweede helft kunnen we heel kort zijn, want dat was slecht. Binnen enkele minuten had Korbis de voorsprong uitgebouwd tot 4-8. Good Luck gaf het niet op, maar het was duidelijk dat de vorm van de dag niet bij iedereen aanwezig was. Door twee doelpunten van Marcel Kievit leek Good Luck weer terug te komen in de wedstrijd. Het verschil op het zonovergoten veld werd echter duidelijk, nadat Korbis direct weer door twee te makkelijk weggeven doelpunten uitliep tot 6-10. Korbis dacht de twee punten reeds binnen te hebben en liet het tempo wat zakken. Hiervan profiteerde Good Luck en kwam zelfs nog terug tot 9-10 en alles leek mogelijk. Opnieuw werd door de verdediging van Good Luck een cadeautje gegeven aan Korbis en zij konden kort voor tijd de eindstand van 9-11 op het scorebord zetten. De spelers van Good Luck hebben gevochten voor wat ze waard waren, maar het was niet genoeg. Op cruciale momenten werden persoonlijke fouten gemaakt, die door Korbis genadeloos werden afgestraft. Op deze manier werd Korbis de terechte winnaar van deze wedstrijd en kan Good Luck de hoop op een hoge klassering voorlopig uit hun hoofd zetten.

Doelpuntenmakers: Marcel Kievit (4), Heidi Kamerling (2), Samantha Krijgsman (1), Liesbeth Los (1), Arjan Zondervan (1)