Wedstrijden > NIO 1 - Good Luck 1

Datum: 5 april 2003

Good Luck te naïef

Rotterdam. Zaterdag 5 april waren de korfballers van Good Luck te gast bij NIO uit Rotterdam. Good Luck is momenteel medekoploper en NIO bevond zich in de middenmoot. Eerder dit seizoen had Good Luck al tweemaal verloren van de Rotterdamse formatie en zou het dus moeilijk krijgen. Marcel Kievit stond na drie wedstrijden geschorst te zijn geweest weer in de basis.

Coach Van Hooijdonk had zijn ploeg vooraf gewaarschuwd voor een felle start van NIO. Het leek er op dat de verdediging van Good Luck dit niet had gehoord of begrepen, want binnen 2 minuten keek Good Luck al tegen een 2 - 0 achterstand aan. De aanval van Good Luck had nog maar 1 maal de bal gehad. Dit bleek een behoorlijke psychologische klap te zijn. In het vak van Samantha Krijgsman, Marielle de Looze, Nico Overduin en Marcel Kievit leek alles mis te gaan. Rondspelen bleek onmogelijk en velen misten felheid en agressie. NIO kon kinderlijk eenvoudig de aanvallen stoppen. Daarentegen speelde het andere vak met Arjan Zondervan, Jan-Willem de Vos, Liesbeth Los en Heidi Kamerling een puike wedstrijd. In dit vak werd gelopen, gestreden en voor elkaar gewerkt. In de rust keek Good Luck tegen een 6 - 4 achterstand aan.

Begin tweede helft werd aanvoerster Marielle de Looze gewisseld voor Britt Abbas. Zij bracht meer schotkracht en gevaar richting de paal. Echter bleven de aanspeelmogelijkheden gering en het spel duidelijk te simpel om gevaar te brengen. Later werden Samantha Krijgsman en Nico Overduin ook nog gewisseld voor Myrna van Brussel en Arno Doornhein. Dit bleek niet meer te helpen. Good Luck was verslagen met 14 - 9. Scheidsrechter Christiaans floot een goede wedstrijd en het eerste aanvalsvak van Good Luck blonk uit. Echter zijn er bij korfbal twee vakken. Het andere vak miste scherpte en speelde te naïef. Hierdoor raakt Good Luck haar koppositie kwijt en zal het aanstaande zaterdag tegen koploper Korbis thuis moeilijk krijgen.

Doelpunten Good Luck: Marcel Kievit (3), Heidi Kamerling (2), Jan-Willem de Vos (2), Liesbeth Los (1) en Arjan Zondervan (1)