Wedstrijden > Reeuwijk 1 - Good Luck 1

Datum: 8 maart 2003

Good Luck sluit seizoen goed af

De korfballers van Good Luck hebben op zaterdag 8 maart de laatste wedstrijd van het zaalseizoen 2002/2003 gespeeld. Het betrof een uitwedstrijd tegen het reeds gedegradeerde Reeuwijk. Ondanks dat er niks meer op het spel stond, wilde Good Luck het seizoen toch goed afsluiten. Dit om met zelfvertrouwen verder te gaan met de veldcompetitie waarin met op een gedeelde eerste plaats staat. In tegenstelling tot de wedstrijd van vorige week begon Good Luck nu wel geconcentreerd aan de wedstrijd. Door een serie doelpunten van Samantha Krijgsman en Jan-Willem de Vos liep men als snel uit naar een 1-5 voorsprong. In een goede eerste helft kon deze voorsprong vastgehouden worden tot aan de rust. Gijsbert Gille die opnieuw de geschorste Marcel Kievit verving speelde tevens een verdienstelijke helft en bekroonde dit met een mooi afstandschot. Vlak voor rust stond er de stand van 5-9 op het scorebord. In de laatste seconden van de eerste helft raakte een speelster van Reeuwijk na een ongelukkige botsing ernstig geblesseerd. Door het lange wachten op een ambulance werd de wedstrijd meer dan 30 minuten onderbroken. Voor Good Luck was het erg moeilijk om geconcentreerd te blijven, maar ook bestond het gevaar van stijve spieren en nog meer blessures. Toch werd de draad goed opgepakt in de tweede helft en bouwde men de voorsprong verder uit. Door enkele goede afstandschoten van Liesbeth Los liep Good Luck uit naar een ruime 16-8 voorsprong. In de tweede helft vielen Britt Abbas en Arno Doornhein nog in voor respectievelijk Samantha Krijgsman en Arjan Zondervan. Ondanks hun goede invalbeurt konden zij deze helaas niet bekronen met een doelpunt. In de slotfase liet Good Luck de teugels wat vieren en liet Reeuwijk de stand nog wat dragelijker maken. Met een strafworp in de laatste minuut zette aanvoerster Mariëlle de Looze de eindstand op 12-19. Good Luck heeft een redelijk zaalseizoen achter de rug, waarin men de kansen op het kampioenschap zelf heeft laten liggen. Met de geleerde lessen krijgt men nu opnieuw een kans in het vervolg van het veldseizoen.

Doelpunten: Jan-Willem de Vos (5), Mariëlle de Looze (4), Liesbeth Los (3), Samantha Krijgsman (2), Heidi Kamerling (2), Gijsbert Gille (2), Nico Overduin (1)