Wedstrijden > Good Luck 1 - VIOS 1

Datum: 23 september 2006

Ondanks goed begin weer nederlaag

Afgelopen zaterdag speelde Good Luck tegen VIOS en na een week van hard trainen moest het vandaag dan maar eens gebeuren.

Een flitsend begin resulteerde na 20 seconden in de 1 - 0 door Arno. Binnen 7 minuten was de stand 3 - 0 door Arno en Leonie, die speelde voor de zieke Heidi. VIOS was tot op dat moment nog geen enkele keer gevaarlijk geweest, maar dat veranderde snel. Via een korte bal achter de korf en 2 afstandschoten kwam na 14 minuten een stand van 3 - 3 op het bord. In een eerste helft waarin Good Luck de betere ploeg was scoorde Jeroen 4 - 3, maar VIOS scoorde snel daarna 4 - 4. Met rustige opbouw van aanvallen en geconcentreerd verdedigen namen we weer 3 punten voorsprong, via Arno (18 min.), Nico (20 min.) en Jan-Willem (22 min.) werd het 7 - 4.

Het lijkt wel of we niet met de weelde van een voorsprong om kunnen gaan. In plaats van rustig en met overleg de aanvallen opzetten moest ineens alles snel, waardoor er veel fouten gemaakt werden en er slordig met de kansen werd omgesprongen. Daardoor gaven we VIOS de kans om weer terug te komen in de wedstrijd: 7 - 5, 7 - 6. Door het missen van een strafworp werd het in plaats van 8 - 6 ineens 7 - 7. Dat was een tik die even verwerkt moest worden, waarvan VIOS profiteerde: 7 - 8. In de 34e minuut scoorde echter Jan-Willem 8 - 8.

In de rust vooral gehamerd op rust houden in het spel en geconcentreerd blijven. De tweede helft was een rommelig geheel waarin Good Luck niet goed uit de startblokken kwam. Het was VIOS dat als eerste scoorde: 8 - 9. Via Nico 9 - 9 waarna VIOS het gaatje van 2 punten maakte: 9 - 11. Weer was het Nico die de aansluitingstreffer scoorde: 10 - 11 direct gevolgd door de 10 - 12. Nog één keer kwamen we op 1 punt door Jan-Willem: 11 - 12. Daarna bepaalde VIOS de eindstand op 11 - 13.

Een keerpunt van de wedstrijd was volgens mij het missen van de strafworp. Neem daarbij de gemiste korte kansjes plus doorlopers en je komt vanzelf op dit resultaat. Volgende week tegen promovendus Seolto moet het toch echt wel gaan gebeuren.