Wedstrijden > Good Luck 1 - Seolto 1

Datum: 30 september 2006

Good Luck pakt eerste puntje

Van te voren wisten we dat het vandaag een belangrijke wedstrijd zou zijn. Bij winst stijg je duidelijk en verlaat je ruim de laatste plaats, bij verlies ga je eigenlijk nu al degradatiekorfbal spelen. Hoewel het een hele gekke poule is waarin iedereen van elkaar kan winnen.

Met de opdacht om agressief te beginnen creëerden we wel kansen maar de score bleef uit, de verdedigingen hadden de aanvallers in hun broekzak om het zo maar te zeggen. Het was dus Seolto dat de score opende in de 8e en 14e minuut: 0 - 2. Maar vanaf dat moment nam Good Luck langzamerhand het initiatief over. Dit resulteerde in doelpunten van Jeroen, Marjon (die speelde voor de in het tweede spelende Heidi) en twee maal Arno, zodat er een 4 - 2 score op de bordjes verscheen. Doorgaan en oprollen die ploeg uit Zeeland was de bedoeling, maar Good Luck is in deze periode van de competitie niet bij machte om een voorsprong uit te bouwen. Zodoende kon Seolto weer helemaal terug in de wedstrijd komen en ervoor zorgen dat gerust werd met een 4 - 4 stand.

Waar Good Luck ook verleden week na de rust niet goed uit de startblokken kwam en wel kansen creëerde maar ze niet afmaakte, gebeurde dat nu ook: 4 - 6 achterstand. Via een ongelooflijke doorloper van Petra en een doorloper van Jan-Willem weer gelijk: 6 - 6. Diezelfde 2 spelers kregen ook direct weer 2 doelpunten tegen zodat de ploeg uit Zeeland weer op 2 punten voorsprong kwam. Maar eindelijk gebeurde het, een VONK, er kwam eindelijk agressie en enthousiasme in het spel van Good Luck en via 2 keer Jan-Willem en 1 keer Nico werd de achterstand omgebogen in een 9 - 8 voorsprong. Met wat geluk, wat je natuurlijk altijd af moet dwingen, waren er zelfs kansen om de voorsprong uit te bouwen, maar het was Seolto dat de laatste score voor hun rekening nam en zo een gelijke stand op het bord toverde.

Al met al blij met 1 punt en een lichte stijgende lijn. Toch zal er meer gescoord moeten worden en zullen we niet zo makkelijk doelpunten tegen moeten krijgen. Met nog 3 wedstrijden te gaan ga ik er van uit dat we met een totaal van 7 punten de zaal in gaan.

Doelpuntenmakers: Marjon 1 - Petra 1 - Nico 1 - Jeroen 1 - Arno 2 - Jan-Willem 3