Wedstrijden > Eureka 1 - Good Luck 1

Datum: 18 november 2006

Good Luck begint sterk

Eindelijk was het dan zover. Na het niet opkomen van RKC verleden week, was het afgelopen zaterdag de beurt aan het eerste team om de zaalcompetitie te gaan beginnen. Eureka uit Rotterdam was de tegenstander en natuurlijk was de hele ploeg inclusief coach een beetje gespannen voor deze wedstrijd. Twee oefenwedstrijden in de zaal als voorbereiding is niet erg veel, maar ondanks dat zat de stemming er in.

Met de opdracht om fel en met een snelle balcirculatie te beginnen, scoorde Petra in de 2e minuut de eerste treffer, direct in de volgende aanval 1 - 1. Maar daarna was het Good Luck wat de lakens uit deelde. Via goed opgezette aanvallen werd via Jan-Willem (4), Jan-Willem (7), Petra (12), Marjon (15), Nico (18) en Jan-Willem in de 28e minuut een voorsprong van 1 - 7 bereikt. Voor de rust deed Eureka via een afstandschot nog iets terug (2 - 7) maar het was Good Luck wat vol vertrouwen de kleedkamer opzocht.

In dit soort wedstrijden moet je oppassen voor concentratieverlies, scherp blijven was dus de opdracht voor de tweede helft. Na een gemiste strafworp zette Petra de toon voor de tweede helft. Van afstand scoorde zij 2 - 8. Thea maakte na 5 minuten de 2 - 9 via een korte bal na een goed opgezette aanval. Twee slordigheidjes zorgden voor 4 - 9, maar Marjon bracht het verschil van afstand weer op 6 terug. Na weer een gemiste strafworp zorgde Myrna in de 13e minuut voor 5 - 11. Good Luck controleerde vanaf dat moment de wedstrijd en via Leo, Thea, Marjon, Thea en Leo stond er na 20 minuten in de tweede helft een stand van 10 - 16 op het scorebord.

Van de 21e tot de 24e minuut deed Eureka nog iets terug om in de wedstrijd te komen: 13 - 16. In deze periode creëerde Good Luck genoeg kansen maar het geluk zat niet mee. Op de kunststof korven draaiden de ballen net naar de verkeerde kant. Via Leo en Jan-Willem in de 29e en 30e minuut stelde Good Luck toch nog orde op zaken. Zo werd een wedstrijd die veel goede en een aantal mindere momenten kende uiteindelijk toch nog ruim gewonnen. Leo nogmaals via deze weg bedankt voor het invallen!

Als eindconclusie van deze wedstrijd en over de prestatie van Good Luck wil ik nog wel kwijt. Als we het op kunnen brengen (en dat moet zeker kunnen) om op deze manier te blijven korfballen, gaan we een heel leuk zaalseizoen tegemoet.

Doelpuntenmakers: Petra 3 - Marjon 3 - Thea 3 - Myrna 1 - Jan-Willem 4 - Leo 3 - Nico 1