Wedstrijden > Good Luck 3 - Fortis 7

Datum: 6 januari 2007

Eerste punten voor Good Luck 3 in 2007

Good Luck 3 heeft het nieuwe jaar hervat zoals het oude jaar was geëindigd. Waren er aan het eind van 2006 punten gehaald tegen TOP 4, nu werd er gewonnen van Fortis 7. Gemakkelijk ging het allemaal niet, pas in de laatste minuten werd de winst tegen de hekkensluiter veiliggesteld; 15-13.

We waren niet compleet vandaag. De gebroeders Weijman, André en Marian deden niet mee. Daarbij waren Maarten en Gijsbert verre van fit. Gelukkig waren Adwin, Jasper en Thomas bereid wat plaatsen op te vullen.

De wedstrijd... We speelden dus tegen de hekkensluiter Fortis 7 uit Oost Souburg. Die ploeg stond nog op nul punten en het was dus de bedoeling dat dat na deze wedstrijd nog steeds zo was. Bij winst zouden wij aansluiten bij de middenmoot.

Dat je de hekkensluiter nooit moet onderschatten werd vandaag wel duidelijk. We stonden bijna de gehele wedstrijd voor en het heeft er ook wel steeds op geleken dat we gingen winnen, maar een gaatje slaan om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen lukte niet. Bij rust stonden we 8-7 voor en na rust kwamen we zelfs nog even achter. Gelukkig wisten we ons toen goed te herstellen en vanaf dat moment hebben we weer steeds voorgestaan. Bij een voorsprong van 14-12 een minuut voor tijd was het zaak om steeds over de korf te schieten zodat we balbezit hielden. Zo vloog per ongeluk de 15-12 binnen en was de wedstrijd gelopen (best gelopen). Einduitslag dus 15-13.

Al met al dus een redelijke partij gespeeld, maar we kunnen beter. Dat moet dus over twee weken maar gebeuren wanneer we afreizen naar Zeeuws Vlaanderen om het op te nemen tegen BKC Breskens.