Wedstrijden > Movado 1 - Good Luck 1

Datum: 27 januari 2007

Movado 1 - Good Luck 1

In een redelijk spannend potje korfbal is het Good Luck 1 niet gelukt om punten mee uit Dordrecht te nemen. Met Ingmar voor Jan-Willem en Marco voor de afwezige Jeroen begon Good Luck een beetje slap aan deze wedstrijd. Na de 0 - 1 van Marco liep Movado iets te makkelijk weg naar een 4 - 1 stand, voordat weer Marco en Thea iets terug konden doen: 4 - 3. Maar wederom liep de tegenpartij 5 punten weg totdat Ingmar en Arno de ruststand brachten op 9 - 5.

Dat we uit een ander vaatje moesten tappen na de rust was eigenlijk wel duidelijk, maar met een scheidsrechter die zich wel erg makkelijk liet bespelen door de tegenpartij is het erg moeilijk om een verschil van 5 teniet te doen. Toch speelde Good Luck 1 na de rust wat gedrevener en dat resulteerde er dan ook in dat Movado tot het uiterste moest gaan om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen. Nog voor de rust had Arnold al de plaats ingenomen van de licht geblesseerde Ingmar en ik moet hem een pluim geven voor de manier waarop hij inviel. Dat er een eindstand van 14 - 11 op het scorebord stond toen de matig leidende scheidsrechter voor het einde floot, was jammer maar toch kon de roodwitte formatie met een opgeheven hoofd van het veld stappen.

Volgende week wacht een belangrijkere tegenstander, Eureka uit Rotterdam. Van deze ploeg zal zeker gewonnen moeten worden om zodoende ons zeker te stellen van derde klasse korfbal volgend jaar in de zaal. Met de instelling van de tweede helft tegen Movado ben ik ook helemaal niet bang dat dat niet gaat gebeuren.

Doelpuntenmakers: Thea 1 - Myrna 4 - Marjon 1 - Marco 2 - Ingmar 1 - Arno 2