Wedstrijden > Good Luck 1 - Eureka 1

Datum: 3 februari 2007

Good Luck 1 scoort 25 keer

Om niet helemaal van tegenstanders afhankelijk te zijn, moest er afgelopen zaterdag tegen het op de onderste plaats staande Eureka gewonnen worden. Met in het achterhoofd dat wij zeker veel betere dames hebben dan de tegenpartij ging de ploeg aan de slag. Dat we binnen 2 minuten met 0-2 achter stonden was niet de bedoeling, maar via de dames Myrna (2), Petra (1) en de heren Nico (1) en Arno (1) was dat na 12 minuten al omgezet in een 5 - 3 voorsprong. Vanaf dat moment was voor mij de wedstrijd eigenlijk al gespeeld, tegen deze zwakke tegenstander. Lekker korfballen tot de rust, goede aanvallen opzetten en scoren was de opdracht en dat gebeurde ook. Waar Eureka 8 keer de korf wist te vinden deed Good Luck dat 15 keer zodat er een stand van 15 - 8 op het scorebord stond bij rust.

Met 7 doelpunten verschil gaan rusten is iets wat we niet veel meemaken. Dus moet je in de rust de ploeg proberen scherp te houden, wat eigenlijk niet helemaal gelukt is, maar dat is natuurlijk ook weer niet zo vreemd. Het doel van 30 doelpunten, wat we in de rust gekscherend afspraken, is niet gehaald. Een iets minder geconcentreerde tweede helft was daar de oorzaak van, maar al met al een leuke wedstrijd met veel doelpunten. Toen de, en dat mag ook wel eens gezegd worden, goed leidende scheidsrechter af floot gaf het scorebord de stand van 25 - 18 aan.

Nog 2 wedstrijden te gaan waarvan volgende week de thuiswedstrijd tegen titelkandidaat Conventus. En wie weet zorgen wij wel voor een stunt. In ieder geval: wisselspelers en invallers bedankt.

Doelpuntenmakers: Myrna 6 - Petra 4 - Marjon 2 - Thea 2 - Arno 5 - Ingmar 2 - Nico 3 - Jeroen 1