Wedstrijden > Blauw Wit 2 - Good Luck 2

Datum: 3 maart 2007

Eindelijk! Punten voor Good Luck 2

In de laatste wedstrijd van het zaalseizoen moest het dan toch maar een keer gebeuren. Werd er de laatste 5 wedstrijden nog nipt verloren, nu dan eindelijk werd de volle winst gepakt tegen Blauw Wit 2 uit Kloetinge.

Zoals ik bovenstaande schrijf lijkt het dat het 2e een slecht zaalseizoen heeft gespeeld. Dit is echter niet waar. Bijna alle wedstrijden deden we mee voor de punten maar werd er toch nipt verloren. Soms misten we gewoon de kansen, soms speelden we net niet slim genoeg. Altijd was er de inzet, bij allemaal. Hier moet ik dan ook de ploeg een groot compliment voor maken. De teamgeest is enorm gegroeid, er wordt gevochten tot het laatste fluitsignaal.

Het dieptepunt was de wedstrijd van 2 weken geleden tegen Tjoba. Diep in de laatste minuut scoorden we de winnende... Althans dat dachten we, maar helaas, de slecht leidende scheids dacht daar anders over. Bal naar het andere vak en daar scoorde Tjoba dan toch de 8-7. De frustratie was groot. Weer geen punten.

Dan de wedstrijd tegen Blauw Wit, deze ploeg is goed voor de 3e plaats op de ranglijst. We begonnen goed aan de wedstrijd kwamen 0-2 voor en vervolgens pakte het 2e aanvalsvak het goed op. Op 0-3 hadden we zelfs een grote kans op de 0-4 maar Marco miste de doorloopbal. Pas na 23 minuten spelen scoorde de thuisploeg. Blauw Wit zat slecht in de wedstrijd maar dit was zeker onze verdienste. Rustig combinerend zoekend naar de kansen liepen we gedegen uit naar een 2-7 ruststand. Helaas moest Nicole de ploeg verlaten, ze ging door haar enkel en kon niet meer verder.

Vlak na rust hetzelfde beeld, een rustig combinerend Good Luck, met lange aanvallen kwamen we zelfs op 2-8. Zou het dan toch gaan gebeuren? Toch ging het bij Blauw Wit ook wat beter lopen, de afvang werd beter verzorgd en de kansen werden gemaakt. Wij moesten hard werken om de bal in de ploeg te houden. De aanvallen werden minder lang, de kansen iets te geforceerd genomen. Op 5-9 was echt het punt van laten we ze in de wedstrijd komen of maken we het af? Helaas werd de eerste optie volop gebruikt en werd het een lastig einde. Via 7-10 was het de laatste minuten echt vechten om de bal in de ploeg te houden. Dit lukte aardig maar toch kreeg de thuisploeg nog wat kansjes om de gelijkmaker te scoren. Nu was het geluk dan toch aan onze zijde en de goed fluitende scheidsrechter floot af bij een 9-10 stand op het bord.

Opnieuw hard gewerkt door de hele ploeg en we gaan dan ook zeker weer met frisse moed aan de 2e helft veld beginnen want hier ligt ook een behoorlijke uitdaging voor ons.