Wedstrijden > Good Luck F - Movado F3

Datum: 8 september 2007
Tekst: Irene van Peperstraten

Good Luck F - Movado F3

Jippie, het korfbal seizoen is weer begonnen, na een lange vakantie en een heftig tentenkamp, waren afgelopen woensdag de F-jes weer paraat op de training. En dat was wel weer even wennen hoor, trainde de F-jes vorig jaar gezellig met 12 soms wel 13 kinderen, nu waren we met 4. Maar ook dat is heel gezellig!!.

En na die ene training op woensdag, hadden we zaterdag al gelijk onze eerste wedstrijd. Een beetje zenuwachtig maar vol goede moed begonnen we met een warming up. En mijn nieuwe collega-trainster Ilse van de Welle hielp al gelijk vlot mee, om nog even wat foutjes in de techniek weg te werken en om de wedstrijd goed te laten verlopen. Ilse bij deze nogmaals van harte welkom bij de F-jes, vooral ook namens de kinderen zelf.

Voor Thomas was dit de allereerste wedstrijd, maar ook de rest moest na zo'n lange vakantie er heel eventjes inkomen.. niet te lang hoor, want al vrij vlot werd er goed overgespeeld en waren we vaak bij de korf van de tegenstander te vinden. En nog voor dat het 1e deel van de wedstrijd erop zat scoorde Tygo!!! 1-0..

Bij het strafworpen schieten waren we even de nieuwe regel vergeten dat iedere ploeg 25x mag schieten, dus hebben we het net als vorig jaar gewoon 5 minuten gedaan. maar dat het vinden van de korf nog wat moeilijk was bleek wel, na die eerste strafworpronde hadden we er maar 2 gescoord.

Nog 7 en halve minuut te gaan in de eerste helft, dus daar gingen we weer. Thomas ging steeds beter doorhebben dat hij bij zijn tegenstander moest blijven tijdens het verdedigen, zelfs ondanks dat de tegenpartij het hem erg moeilijk maakte door juist zíjn tegenspeler iedere 5 minuten te wisselen. Het overspelen ging ook steeds beter, Tygo wist zich heel vaak goed in de buurt van de korf te plaatsen en dan zorgde Annelijn en Yara er wel voor dat die bal weer bij hem terecht kwam. En ja, hard werken wordt beloond, dus nog voor de rust scoorde Tygo 2-0!!

In de rust hebben we lekker wat gedronken en hadden we zelfs nog zoveel energie, dat we even wat doorloopballen hebben geoefend, je weet maar nooit of dat nog van pas komt. In de tweede helft vonden we ook Yara en Annelijn wat meer onder de korf, en wisten we elkaar gewoon steeds beter te vinden. Een complimentje voor Thomas, die steeds beter ging vangen en gooien, waardoor we bijna geen ballen meer verloren aan de tegenpartij. En ook een complimentje voor Annelijn, die ondanks dat ik telkens zij dat ze haar handen omhoog moest steken als de tegenpartij het spel mocht hervatten, toch beter naar de scheidsrechter luisterde en zich goed aan de nieuwe spelregels hield. Suf van mij hè...

Tijdens de tweede strafworpenronde deden we het al iets beter, Yara scoorde twee keer, Thomas 1x en Annelijn ook, dus in totaal hebben we zes keer gescoord, de tegenpartij had er helaas wel wat meer..

De laatste 7 en halve minuut gingen eigenlijk weer heel erg goed. Annelijn heeft nog een aantal keer op de korf geschoten, helaas mis of verdedigd, maar wel hele mooie kansen. En ook Thomas had een pracht van een kans, het was dat de bal net aan de verkeerde kant over het randje van de korf rolde, anders had hij in zijn 1e wedstrijd al gescoord. Maar gescoord werd er nog wel, na een pracht van een voorzet door Yara scoorde Tygo voor de 3e keer deze wedstrijd. De 1e wedstrijd van het seizoen winnen met 3-0, dat is natuurlijk wel een heerlijke start. Met het prachtige weer, de goede begeleiding van scheidsrechter Leonie, en de gezellige supporterende ouders, was dit een hele mooie korfbalochtend. Ik zie jullie woensdag weer op de training.