Wedstrijden > Good Luck 2 - KCC 7

Datum: 29 september 2007
Tekst: Ingmar Adam

Weer punten Good Luck 2

Na winstpartij van afgelopen woensdag, was het lekker slapen. Zaterdag zou ons een lastigere klus wachten: KCC 7. Deze wedstrijd betekende erop of eronder. Bij winst vergroten we het gat met de onderste regionen en bij verlies, kwamen we er zelf in terecht. In de zaal hadden we uit van de ploeg gewonnen, maar thuis verloren we. De boodschap vooraf was dus: ertegenaan! Het is een ervaren ploeg, ze spelen veel over de heren, enz. Tot onze grote verbazing kwam er een hele andere ploeg het veld oplopen dan dat we verwacht hadden. Het 7e van vorig jaar had plaats gemaakt voor de jeugd. Het 7e was nu een ploeg die net uit de junioren kwam, aangevuld met een 'ervaren' senior. Dat we hier niet van mochten verliezen was al snel duidelijk.

Na het beginsignaal van de scheids, bleek het toch wel een zwaar veld te zijn. De ballen gingen er niet zo gemakkelijk in als afgelopen woensdag en het tempo lag te laag. Waarschijnlijk waren dit de redenen dat KCC ons redelijk makkelijk bij kon houden en er bij de rust een 4-3 voorsprong op het bord stond. Coach Krieger: "Als we na de rust 10 minuutjes gas geven, spelen we ze kapot. Dan slaan we een gaatje van 4 of 5 doelpunten en kunnen we de wedstrijd op ons gemakje uitspelen."

Dit was gemakkelijker gezegd dan gedaan en het duurde dan ook even voor de 5-3 op het scorebord verscheen. In de volgende aanval wilden vooral de kleine kansjes er niet in en werd er een strafworp op 6-3 gemist. Uiteraard scoort de tegenstander wel, als je zelf niet scoort en zij verkleinden het gat weer. Toen het 8-6 stond, slaagden we er eindelijk in om het verschil op 3 doelpunten te krijgen. Wat een opluchting was dat! Hierna scoorden we nog 1 keer en floot de scheidsrechter, voor ons gevoel erg vroeg, voor het laatst bij een 10-6 winst voor Good Luck!

Volgende week spelen we wederom een '4-punten-wedstrijd' tegen Reeuwijk. Zij staan 1 plaats onder ons met 2 punten minder. Bij winst lopen we uit, bij verlies komen zij langszij. Zaterdag 6 oktober rond een uur of half 4 weten we meer.