Wedstrijden > Good Luck 3 - Vr'schaar (H) 6

Tekst: Gijsbert Gille
Foto('s): Marianna Nobel

Belangrijke winst voor Good Luck 3

Afgelopen zaterdag speelde Good Luck 3 thuis tegen Vriendenschaar 6 uit Hardinxveld Giessendam. Deze wedstrijd betrof een wedstrijd in de bovenste regionen van de poule. Beide ploegen hadden twee verliespunten. De winnaar van het duel zou in de race blijven voor het kampioenschap.

Het begin van de wedstrijd was voor de bezoekers die met lange aanvallen duidelijk maakten dat ze hier voor twee punten kwamen. Hier volgde dan ook een doelpunt uit, maar wij maakten snel gelijk. Vanaf dat moment volgde (achteraf gezien) de beslissende fase van de wedstrijd. Via doelpunten van Gijsbert en Jessica werd het 3-1 waarna het andere vak een lesje effectiviteit gaf. Echt veel kansen kregen het eerste aanvalsvak niet, maar ze werden wel benut. Zo stond er ineens een 6-1 voorsprong. Vriendenschaar kwam nog terug tot 6-3, waarna Adwin met een mooi afstandschot de ruststand bepaalde op 7-3.

Belangrijk zou het zijn om deze marge in de tweede helft vast te houden, zodat de gasten niet terug konden komen in de wedstrijd. Dit leek niet helemaal te lukken want vrijwel direct werd het 7-4. Dat de gasten nog dichterbij kwamen was niet ondenkbaar, want ze kregen op dat moment veel aanvallen maar er werd lange tijd niet gescoord. Door een goede assist van Els op Maarten kon laatstgenoemde een omdraaibal nemen en de belangrijke 8-4 was een feit. Toen brak er iets bij de tegenstander en konden we de wedstrijd uitspelen. Dit werd door beide vakken zorgvuldig gedaan. Er werd alle tijd genomen wat resulteerde in lange aanvallen. De overwinning kwam daardoor niet meer in gevaar en het eindsignaal klonk bij 9-6.

Over twee weken spelen we een heuse kampioenswedstrijd in Hardinxveld Giessendam bij HKC. Die ploeg heeft één puntje meer dan ons. Bij winst zijn wij kampioen, gelijkspel of verlies betekent dat HKC kampioen wordt.

Doelpunten: Jessica (2), Marian (2), Adwin (2), Maarten (1), Harm (1), Gijsbert (1)