Wedstrijden > HKC 5 - Good Luck 3

Datum: 27 oktober 2007
Tekst: Gijsbert Gille

Good Luck 3 geen kampioen

Wie krijgt de bloemen en de taart? Dat antwoord zou volgen na de wedstrijd HKC 5 - Good Luck 3, gespeeld in Boven-Hardinxveld. In een directe confrontatie zouden deze twee teams gaan uitmaken wie er kampioen zou worden. Verlies of gelijkspel dan zou HKC kampioen zijn, wij hadden winst nodig.

Onze voorbereiding was niet al te best. Ten eerste hadden we een heer bij ons die er niet helemaal fit uitzag en verder kwamen we pas tien minuten voor aanvang aan waardoor we een koude start hadden. In het begin was dit ook wel te merken want de thuisploeg had langere aanvallen dan ons en dit resulteerde ook in 1-0. Wij maakten snel gelijk en langzaam namen we de wedstrijd over. Zo waren we voor rust ook duidelijk de betere ploeg, resulterend in een 2-5 ruststand. De bloemen voor de thuisploeg werden letterlijk naar binnen gedragen.

Geen vuiltje in de lucht zou je dus zeggen. Het was zaak om snel 2-6 te maken zodat de moed bij de thuisploeg in de schoenen zou zakken. Bij de thuisploeg waren ze echter ook niet gek en de zwakste schakel werd daar vervangen door een heer die heel veel onrust creëerde in het spel. Toen hij ook nog onreglementair (snijden) de 3-5 maakte ging HKC er weer in geloven. Wij speelden op dat moment niet goed en zo werd het weer 5-5. Vanaf dat moment zijn we gaan vechten voor dat doelpunt dat nodig was. De kansen kwamen weer en we gingen weer beter spelen. Toch werd het 6-5 voor HKC. Terwijl de thuisploeg dat doelpunt nog gezellig stond te vieren bij de middenlijn konden wij profiteren; 6-6 met nog enkele minuten. We kregen nog een paar schotkansen, maar het doelpunt viel niet meer...

Een gelijkspel dus, wat voelt als verliezen. Aan een punt hadden wij hier niets. Als ploeg hebben we het duidelijk weggegeven in de tweede helft. Dit was absoluut de beste tegenstander die we hebben gehad in de poule, maar drie doelpunten voorsprong hadden we niet meer uit handen mogen geven. Verder kun je concluderen dat de verloren uitwedstrijd bij Oranje Zwart, waar we heel slecht speelden ons duur is komen te staan.

Helaas.

Maaaaar: Het zaalseizoen komt er aan. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! We gaan het dan opnieuw proberen!

Doelpunten: Gijsbert (3), Anne (1), Marian (1), Harm (1)