Wedstrijden > Good Luck E1 - Albatros E5M

Tekst: Irene van Peperstraten
Foto('s): Irene van Peperstraten

Good Luck E1 - Albatros E5M

We begonnen wat laat aan de wedstrijd, maar doordat er verder op de dag meerdere wedstrijden waren uitgevallen, was dat deze keer niet zo'n probleem. We waren vandaag met precies 8 spelers, want zowel de E2, als de E3 hadden door ziekte te weinig spelers en dus waren Glenn en Brian zo vriendelijk om daar in te vallen.

Als eerste begonnen Frederique, Anouk, Jacintha en Jon aan de aanval, en dat werkte goed, al binnen enkele minuten scoorde Anouk de 1-0. En met een doelpunt van Frederique en wederom een van Anouk, stond het binnen 10-minuten 3-0. Toen was het uiteraard de beurt aan Lisanne, Laura, Chantel en Jaco om te gaan aanvallen. Ondanks dat er ook in dit deel van de wedstrijd veel op de korf werd geschoten door Good Luck, werd er toch niet gescoord. Maar ook de tegenpartij kwam niet tot scoren, of beter gezegd, ze kwamen eigenlijk zeer weinig aan aanvallen toe.. dus gingen we de rust in met een voorsprong van 3-0..

Na rust was het opnieuw Anouk die het eerste punt scoorde, wat werd gevolgd door nog 3 prachtige punten door Frederique, die zowel van afstand, als door middel van een doorloopbal, de korf perfect wist te vinden. Met nog 10 minuten te spelen was het inmiddels 7-0. Ook in deze laatste tien minuten kwam de tegenpartij er eigenlijk niet echt aan te pas, ballen werden door ons goed onderschept en er werd wederom veel op de korf geschoten.. een aantal keer zelfs wat te slordig, waardoor de scheidsrechter een paar keer moest fluiten omdat er verdedigd was. Toen de rust iets meer terug kwam, werd de bal beter overgespeeld en dat wierp gelijk zijn resultaten af, want daar scoorde Jaco de 8-0.. een mooie stand om de wedstrijd mee af te sluiten.