Wedstrijden > Good Luck 3 - Vr'schaar (H) 6

Datum: 2 februari 2008
Tekst: Gijsbert Gille

Good Luck 3 haakt af na verlies

Afgelopen zaterdag stond de thuiswedstrijd op het programma tegen Vriendenschaar 6 uit Hardinxveld-Giessendam. Deze ploeg was vooraf koploper en won al zijn wedstrijden met zeer grote cijfers. Wij wonnen de laatste wedstrijden ook met behoorlijke cijfers dus vandaag was een echte graadmeter.

We waren ruim bezet vandaag. Waar er normaal precies genoeg mensen zijn hadden we vandaag zelfs wissel. Vandaag hadden we ook een debutant, namelijk Ad Fransen. Hij heeft al een keer met Good Luck 4 meegedaan en vandaag dus bij ons.

Het begin van de wedstrijd was voor Vriendenschaar. Qua spel begonnen we vrij aardig, maar toch een 0-2 achterstand. Om niet gelijk op grote achterstand te komen moesten we flink aan de bak. Vrij snel scoorde Marian de 1-2. Deze score bleef lang op het bord ondanks dat er aan beide zijden zeker kansen waren. Vriendenschaar mistte twee strafworpen en een schot van Ad werd afgekeurd voor verdedigd. Even later wist Ad door een doorloopbal toch te scoren en was het weer gelijk. Het spel bleef gelijk opgaan, maar we moesten wel steeds terugkomen van een achterstand. Ruststand was een 4-5 achterstand, mogelijkheden genoeg dus voor de tweede helft.

In het begin van de tweede helft toch weer hetzelfde beeld. Steeds weer achter komen en dan weer gelijk. Het zou ons ook niet lukken om een voorsprong te nemen. In de tweede helft hadden we toch meer moeite in de aanval en werd soms te snel naar een kans gezocht in plaats van rustig te blijven zoeken. Vriendenschaar kwam op een 7-10 voorsprong en ondanks de snelle tegentreffer van Maarten was de wedstrijd gespeeld.

Helaas verloren met 8-10. Maar Good Luck 3 heeft vandaag een lekkere wedstrijd gespeeld en hard gewerkt voor een goed resultaat. Dus ondanks het verlies konden we met opgeheven hoofd het veld verlaten. Volgende week moet het dan maar weer gebeuren. Dan spelen we uit bij Springfield 3 in Hoeven.