Wedstrijden > Good Luck 1 - Luctor 1

Tekst: Gijsbert Gille
Foto('s): Marianna Nobel

Belangrijke winst voor Good Luck

Mijn laatste zin na de uitwedstrijd tegen Thor 1 was de vraag wie de pen zou overnemen. Niemand heeft zich gemeld dus ik zal het nog maar een keer proberen. En ik moet zeggen dat deze wedstrijd een wedstrijdverslag ook wel waard is.

Good Luck 1 speelt een lastige competitie waarin de punten niet bepaald gemakkelijk worden gepakt. Alleen de uitwedstrijd bij Thor werd maar gewonnen en het publiek was wel toe om ons eerste eens te zien winnen. Een ieder was het erover eens dat de thuiswedstrijd tegen Luctor daarvoor een uitermate geschikte gelegenheid was. Immers, de uitwedstrijd was nipt verloren en toen had Good Luck niet goed gespeeld. Daarbij heeft Luctor dan wel al zeven punten gepakt, het doelsaldo van die ploeg is het minst van de poule. Niet dat het daar om draait, maar het geeft wel aan dat er kansen lagen. Bij aanvang werden de spelers voorgesteld en het publiek hoopte op een leuke en sportieve wedstrijd.

Good Luck begon zeer voortvarend door direct de 1-0 aan te tekenen. Het publiek zag lange aanvallen van Good Luck en dit betekende een 6-0 tussenstand. Dit ook dankzij goed verdedigen van Nico waardoor doelpunten van zijn tegenstander werden afgekeurd. De gasten uit Terneuzen gingen vanaf dat moment ook meedoen en kwamen terug tot 6-3, zodat het weer een wedstrijd werd. Gelukkig maakte Arnold de belangrijke 7-3. In het veld werd het intussen niet gezelliger, maar hield Good Luck het hoofd koel. Het ruwe spel van Luctor was namelijk ook de scheidsrechter niet ontgaan en dit resulteerde tot twee maal toe tot een strafworp die door Myrna vakkundig werden afgemaakt. Luctor scoorde nog tegen, maar Jan Willem maakte door een prachtige doorloopbal de 10-4 wat hij ook uitbundig vierde. Dit was dan ook tevens de ruststand en het publiek had genoten van een leuke eerste helft.

De tweede helft was qua korfbal en scores minder goed, maar daarom niet minder boeiend. Good Luck kwam snel op 11-4, maar daarna stokte het. Intussen was de sfeer in het veld behoorlijk grimmig en was er van sportiviteit nog nauwelijks sprake. Diverse spelers moesten zich melden bij de scheidsrechter, sommigen zelfs tot twee maal toe. Het duw en trekwerk werd wel bestraft en dit leverde Good Luck veel vrije ballen op. De gasten kwamen intussen terug tot 11-6, waarna Jan Willem de 12-6 inschoot. Luctor scoorde steeds snel tegen, maar de marge bleef wel gehandhaafd. Vlak voor tijd wist Good Luck op een 15-8 voorsprong te komen. Bij Luctor was een dame uitgevallen en de gasten hadden al gewisseld. Daarom moesten ze met zeven mensen verder. Aanvallend had die ploeg er geen last van want ze kwamen terug tot 15-10. De Good Luck aanval kreeg door de man meer situatie uiteraard meer ruimte en kansen, maar had moeite deze te verzilveren. Het was Arnold die door een doorloopbal de eindstand bepaalde op 16-10. Blijdschap om de behaalde dure punten en gezien de aard van de wedstrijd smaken deze punten ook extra zoet. Maargoed, sportief was het dus niet maar escaleren deed het gelukkig ook niet.

Hebben we het over een escalatiemoment, dan was die er zeker wel ná de wedstrijd. Luctor hoeft niet trots te zijn over de manier waarop één van hun heren het verlies verwerkte. Dwaas schopte deze een bal hard in het publiek, nog wel op een plek waar veel kleine kinderen zaten! Zijn medespeler was gelukkig wijzer en voorkwam verdere acties van deze heer. Teleurstelling en frustratie na een verloren wedstrijd kan, maar dit was buiten alle proporties.

Volgende week speelt Good Luck uit bij Stormvogels in Koudekerke. De thuiswedstrijd in Dirksland was een sportieve wedstrijd die nipt verloren werd met 12-13. Hopelijk wordt het dan ook weer sportief, maar dan met punten voor Good Luck. Wordt vervolgd.