Wedstrijden > Good Luck 2 - Swift 3

Datum: 9 februari 2008
Tekst: Ingmar Adam
Foto('s): Leonie Noteboom

Nipte winst na een draak van een wedstrijd!

Vandaag werd er voor de tweede keer dit zaalseizoen een thuiswedstrijd in de Staver gespeeld. De tegenstander was deze keer Swift 3 uit Middelburg.

De samenstelling van het team was enigszins anders dan normaal. Elly Quak verving coach Kruger. Hij had namelijk een uitje met zijn werk. Op zich was dit een goed voorteken. Alle wedstrijden waarbij coach Kruger niet aanwezig was, werden tot op de dag van vandaag gewonnen. Arnold moest met het 1e meedoen i.v.m. afwezigheid van Arno. Voor hem in de plaats zou Gijsbert starten, als hij op tijd zou zijn. Maar door een blessure in de wedstrijd van het 3e, kwam hij helemaal niet aan spelen toe. Op zijn plaats begon Roland. Verder was Leonie afwezig en zouden Nicole en Heidi hun rentree maken.

Bij de uitwedstrijd was er van strijd absoluut geen sprake. Good Luck speelde futloos en ongelukkig. Min of meer vanzelfsprekend ging die wedstrijd dan ook verloren. Dat we het niet eens waren met deze uitslag, was in de aanloop naar deze wedstrijd te merken. Dagen van tevoren brandde er al meer 'heilig vuur' in de spelers, dan voor een normale wedstrijd.

Good Luck was er vandaag op gebrand om te winnen. Voor ons gevoel begonnen we scherp aan de wedstrijd. Dit bleek echter niet uit het vertoonde spel. Vele ballen werden verkeerd geplaatst en in de eerste 8 minuten liet Good Luck geen fatsoenlijke aanval zien. Swift speelde de bal wel goed rond en creëerde zo ook de nodige kansen. Gelukkig voor ons, benutten zij deze kansen niet. Toen het aanvalsvak eindelijk wat beter spel vertoonde, was het Ingmar die aan mocht leggen en eindelijk de 1-0 op het scorebord zette. Niet lang daarna was het Lindsay die de voorsprong verdubbelde. Good Luck speelde de aanvallen beter uit en Swift scoorde nog steeds niet. Liesbeth scoorde de 3-0 en benutte daarna een strafworp voor de 4-0. Dat het vandaag anders zou gaan als in Middelburg, was inmiddels al langzaam duidelijk aan het worden. Samantha gooide voor rust ook de 5-0 erin. Bij deze stand vond de tegenstander ook voor het eerst het gat in de korf en maakte 5-1. Voor de rust scoorden zij nog een keer. Zo gingen we met een 5-2 ruststand de kleedkamer in.

Na de rust was het aan beide kanten lang doelpuntloos. De scheidsrechter begon lichtelijk in het voordeel van Swift te fluiten, wat bij Good Luck de nodige ergernis op riep. Mede daardoor werd er wel feller gespeeld, maar het lukte niet om dat in scores uit te drukken. Na ruim een kwartier spelen kwam er aan de kant van Swift een verse kracht in, die na een aantal schotpogingen de 5-3 maakte. Weer werd er lang en veel aangevallen aan beide kanten, maar de scores bleven uit. Toen er nog ongeveer 8 minuten op de klok stonden, was het Samantha die probeerde een strafworp te versieren. Een pingel kreeg ze niet, maar de bal ging wel over het randje van de korf, waardoor we op 6-3 voorsprong kwamen. Het was nu zaak om lang balbezit te houden. De wedstrijd uit spelen en de punten in Sommelsdijk houden was het belangrijkste. Met nog 3 minuten te gaan, scoorde Swift 6-4. Nu werd het toch nog even spannend, want in 3 minuten kan een ploeg die de overwinning ruikt nog een hoop doen. Inderdaad scoorde Swift de verwachte 6-5. Verder dan dat kwamen zij echter niet. De scheidsrechter floot af en de punten waren voor Good Luck.

Het was duidelijk niet de fraaiste wedstrijd om te zien, maar voor de spelers overheerst er een tevreden gevoel na deze nipte overwinning!