Wedstrijden > Good Luck 1 - Thor 1

Datum: 15 maart 2008
Tekst: Jan de Leeuw

Good Luck ook volgend jaar in de 3e klasse zaal

Good Luck zal ook volgend seizoen te zien zijn in de 3e klasse van de zaalcompetitie. Thuis werd gewonnen met 18-5 van directe concurrent Thor uit Rotterdam. Vanaf het begin signaal was het Good Luck wat de klok sloeg en in een hele eentonige wedstrijd werden de punten veilig gesteld.

Gelijk in de 1e aanval waren de bedoelingen duidelijk, en het was Arno Doornhein die na 29 seconde de score opende. Binnen 2 minuten was het opnieuw Arno die scoorde en de toon was gezet. Even dachten we dat Thor iets aan vechtlust liet zien en prompt scoorden ze de 2-1. Helaas voor het publiek was dat het enige wapenfeit van de bezoekers uit Rotterdam. We hadden verwacht dat Thor wel meer zou vechten voor hun laatste kansen maar niets van dat was waar. Gewillig lieten ze zich door Good Luck naar de slachtbank leiden en de rust stand was 9-1 en gezien de kansen was dat een milde tussenstand.

Na rust was het zowaar Thor die als eerste de score wist te openen. Myrna antwoordde daar gelijk op met een mooie omdraaibal maar weer was het Thor die scoorde 10-3. Good Luck miste heel veel kansen, vooral het 2e aanvalsvak was niet zuiver in de afronding. Erg jammer voor invaller Arnold, die de op vakantie zijnde Jeroen verving, dat hij niet wist te scoren. Er waren kansen volop maar het vizier stond niet op scherp. Halverwege de 2e helft kwam Ingmar Adam nog in het veld voor de geblesseerde Jan-Willem de Vos. Jan-Willem was al vroeg in de 1e helft geblesseerd geraakt aan zijn enkel maar heeft pijn verbeten en de belangen van de wedstrijd voorop gesteld.

In een gelijkmatige 2e helft werd de voorsprong gestaag uitgebouwd. Een mooie overwinning op de directe concurrent. Coach Peter van Vliet was dan ook na afloop tevreden over de overwinning, jammer dat de score niet 10 doelpunten hoger was uitgevallen. Het is duidelijk te zien dat er progressie in het spel van Good Luck zit nu nog uitdrukken in doelpunten, volgens de coach.

Doelpuntenmakers: Myrna 5, Jan-Willem 5, Arno 3, Thea 2, Petra 1, Nico 1, Marjon 1.