Wedstrijden > Good Luck E1 - Kinderdijk E4M

Tekst: Irene van Peperstraten
Foto('s): Irene van Peperstraten

Good Luck E1 - Kinderdijk E4M

Wat een kriebels voor deze wedstrijd zeg. volgens sommige waren we al kampioen, maar nog niet iedereen wist het zeker, nu ja, dat hadden ze tegen de ouders gezegd, want stiekem wisten ze het allemaal toch wel hoor, ze hadden zelfs al een verrassing voor de ouders voorbereid, maar eerst moest er natuurlijk nog gespeeld worden.

Voor de wedstrijd gingen ze nog even met zijn allen op de foto, deze groepsfoto vind u terug bij het kopje Teams.. gelukkig was iedereen er, en ook alle mascottes waren aanwezig, dus er zijn een paar hele leuke foto's gemaakt.

De wedstrijd begon met Brian en Jacintha op de bank, in het eerst aanvalsvak stonden Frederique, Laura, Lisanne en Glenn. Er werd vanaf het begin best goed gespeeld, al duurde het eventjes totdat het eerste doelpunt gescoord werd. maar nog voor de eerste 10 minuten om waren en er gewisseld werd van functie, stond het 1-0. Dit tweede gedeelte van de eerste helft, was het de beurt aan Jaco, Lisanne, Chantel en Jon om te gaan aanvallen. En ondanks dat ze er eerst even 3 minuutjes moesten inkomen, ging het ook bij hun erg goed. De 2-0 en de 3-0 werden door hen gescoord en zo gingen we de rust in met een 3-0 voorsprong.

In de tweede helft werd het ook niet echt moeilijker, Jacintha verving Laura en Brian kwam in de plaats van Jon, en ook nu werd er weer goed gespeeld. Er kwam nog een 4-0, een 5-0 en een 6-0 voordat de wedstrijd over was. We waren simpelweg beter als de tegenpartij, die pas eigenlijk in het laatste deel van de wedstrijd wat meer aan de bal kwam. Maar we hadden natuurlijk ook het voordeel van een heel groot thuispubliek dat niet onderdeed voor een wedstrijd van het eerste, wat een gezelligheid, zo op de zaterdagmiddag in de Staver.

We wonnen dus uiteindelijk met 6-0, waarna nog de strafworpen genomen moesten worden. Maar de gedachten van de E1 waren allang niet meer bij de strafworpen, iedereen wist nu toch echt wel zeker dat ze kampioen waren geworden... en dus gingen ze na de stafworpen heel snel met zijn allen op een rijtje staan... Even aandacht vragen bij het publiek en dan trots laten zien waar ze zo hard aan hadden gewerkt: we hebben een K, we hebben een A, we hebben een M, we hebben een P, we hebben een I, we hebben een O, we hebben een E, we hebben een N, we hebben een E en we hebben een N... KAMPIOENEN, KAMPIOENEN!!!

Natuurlijk is een kampioensfeestje niets zonder bloemen, champagne en taart... wat hebben ze heerlijk zitten smullen.

Anouk, Brian, Frederique, Jaco, Laura, Glenn, Chantel, Jon, Lisanne en Jacintha van harte gefeliciteerd met jullie kampioenschap! Arnold en Lindsay, ook jullie van harte gefeliciteerd en bedankt voor alweer een seizoen leuke begeleiding.