Wedstrijden > ACKC 1 - Good Luck 1

Datum: 8 januari 2005

Onverwacht ruime zege Good Luck tegen ACKC

De eerste wedstrijd in 2005 was voor Good Luck direct de zeer belangrijke uitwedstrijd tegen ACKC uit Almkerk. De laatste wedstrijd uit de eerste helft van de zaalcompetitie moest uitsluitsel geven of de Flakkeese formatie aansluiting zou houden met de middenmoot of definitief zou moeten strijden tegen degradatie. Voor de wedstrijd had ACKC twee punten meer dan Good Luck en het betrof dan ook een klassiek vier punten duel.

De voorbereiding van Good Luck verliep verre van soepel. In de week vooraf heeft de ploeg niet compleet kunnen trainen. Daarnaast liepen nog steeds enkele speler met de naweeën van blessures, maar ze waren gelukkig wel fit genoeg om te beginnen. Vooraf was reeds duidelijk dat het zeker geen eenvoudige wedstrijd zou worden. In het verleden zijn reeds meerdere felle duels uitgevochten tussen beide ploegen. In die wedstrijden werd vaak het randje van het toelaatbare opgezocht en dit resulteerde vaak in een boeiend schouwspel. De laatste jaren was ACKC steeds de sterkere ploeg en speelt ook al langer in de tweede klasse.

De sponsorcommissie van ACKC had voor deze wedstrijd extra hun best gedaan. Middels het ronddelen van flyers in de regio had men de mensen opgeroepen om te komen kijken naar de wedstrijd. Daarnaast had men nog extra activiteiten gepland, waaronder ook een actie voor Giro 555. Ook voor het voorstellen van de spelers had men wat nieuws verzonnen. In een geheel donkere sporthal werden de spelers één voor één voorgesteld met behulp van een schijnwerper. Het leek wel een kleine uitvoering van de Ahoy zaalfinale. Vooraf werd reeds gepolst of de spelers van Good Luck toch niet te veel onder indruk zouden zijn van deze extra activiteiten. Maar met Flakkeese nuchterheid ondergingen de spelers de voorstelling en het zorgde echter alleen maar voor extra motivatie.

De wedstrijd begon in een hoog tempo en ACKC opende direct in de eerste aanval de score. Good Luck raakte echter niet in paniek en ging direct goed op zoek na de lange aanvallen. Na enkele minuten boog men de achterstand om in een 1-3 voorsprong en men merkte dat hierdoor de spelers van ACKC gingen forceren. De druk die men wilde neerleggen bij Good Luck, kwam nadrukkelijk terecht bij de thuisploeg. Het publiek werd stil en de spelers van Good Luck genoten hier nadrukkelijk van. De gehele eerste helft kon men het initiatief behouden en de doelpunten vielen op de juiste momenten. Het verschil tussen beide ploegen was snel duidelijk. ACKC zocht steeds naar enkele aanvallend ingestelde spelers en wilde deze uitspelen. Good Luck heeft echter een gevarieerde ploeg en alleen in de eerste helft scoorden reeds 7 (!!) verschillende spelers. Bij ACKC waren dit er slecht 3 en dit maakte het spel van ACKC beter voorspelbaar. Bij het rustsignaal stond er een 6-11 voorsprong voor Good Luck op de borden, een ongekende weelde.

Na een lange pauze konden beide ploegen ongewijzigd beginnen aan het tweede bedrijf. Good Luck was gewaarschuwd voor een bliksemstart van ACKC en deze leek er ook te komen. Kort na het begin scoorde ACKC direct een doelpunt en het publiek ging opnieuw achter de ploeg staan. De vreugde duurde echter slechts 30 seconden, want via een doorloopbal van Heidi Kamerling werd het gat direct weer vergroot. Niet veel later scoorde Arjan Zondervan via een zuiver afstandschot opnieuw voor Good Luck en het werd steeds stiller. Via doelpunten van Marcel Kievit, Liesbeth Los en opnieuw Arjan Zondervan liep Good Luck uit naar een 7-16 voorsprong. Vanaf dat moment was duidelijk dat de wedstrijd gespeeld was en dat Good Luck een topprestatie had geleverd. ACKC beperkte de schade nog enigszins in de slotfase, maar bij een eindstand van 11 tegen 18 floot de scheidsrechter voor de laatste maal. Een cruciale zege voor de ploeg van trainer Jan de Leeuw en de aansluiting met de middenmoot is gerealiseerd. De komende weken moet Good Luck aantreden tegen de topploegen en zal het zeer lastig zijn om punten binnen te halen. Toch kan Good Luck over de eerste 7 wedstrijd tevreden zijn en met 6 punten als debutant is men één van de verassingen in de tweede klasse.

Doelpuntenmaker(s): Arjan Zondervan (4), Marcel Kievit (4), Liesbeth Los (3), Nico Overduin (2), Jan-Willem de Vos (2), Britt Abbas (1), Heidi Kamerling (1) en Marjon Soeteman (1)