Wedstrijden > GKV 1 - Good Luck 1

Datum: 10 mei 2008
Tekst: Jan de Leeuw

Good Luck laat punten liggen in Den Haag

Zaterdag 10 mei moest Good Luck spelen tegen GKV uit Den Haag. Good Luck staat boven aan met 1 verliespunt en GKV staat op een 2e plaats met 3 verliespunten. Met nog 3 wedstrijden te gaan was het dus er op of er onder voor GKV.

Good Luck was afgereisd met een gehavend team, Jan-Willem was op vakantie en Petra was vorige week tegen een gele kaart aangelopen en was, omdat ze nog een kaart had staan uit het vorige seizoen, voor 1 wedstrijd geschorst. Jeroen en Nicole begonnen nu in de basis. Verder was het een smalle selectie, door diverse redenen was het niet gelukt om reserve dames mee te nemen naar Den Haag, Hans en Ingmar waren de reserve heren.

De ploeg van Peter van Vliet begon in het warme den Haag moeizaam aan de wedstrijd, plaats fouten waren er, en het was soms als los zand, er werd soms maar wat gedaan. GKV nam de leiding nadat ze ook al een strafworp hadden gemist. In totaal heeft GKV 4 strafworpen gemist, tegen GL 1 strafworp.

De doelpunten waren schaars en de leidsman van deze middag had ook niet veel zin in een wedstrijd te fluiten. We hadden het idee dat hij net van het Scheveningse strand was geplukt, althans zo kwam het wel over. Waar GL af en toe leuke combinaties lieten zien waren het de lucky schoten van GKV die voor het gevaar zorgden. Het 1e aanvalsvak van GL was niet bij machte om de kansen om te zetten in een doelpunt en het onvermijdelijke gebeurt dan, de tegenstander scoort wel. Met de 2-0 op het bord was het het 2e aanvalsvak dat wel wist te scoren. Arnold zorgde voor de aansluitende treffer. Ook de 2-2 was niet meer dan een verdiende tussenstand. Daarna was het weer het zelfde liedje, GL liet leuke aanvallen zien maar wist deze wederom niet om te zetten in doelpunten. Nog voor rust was het GKV die de 4-2 rust stand liet aantekenen.

Na rust moest er wat gebeuren, aanvallend zat het GL niet mee en GKV kon ook niet echt een vuist maken. De scheidsrechter probeerde af en toe wel te helpen door een strafworp te geven maar ook daar werd niet veel gebruik van gemaakt deze middag. Het 2e aanvals vak wist het gat van 2 doelpunten toch te dichten en de 4-4 was ook een terechte afspiegeling van het spel.

Toen ook GL een strafworp kreeg was het helaas Myrna die faalde vanaf de stip, iets wat dit seizoen nog niet veel gebeurt was maar het zal wel aan de wedstrijd en het weer gelegen hebben. Het was de kans geweest om op 4-5 te komen maar het was GKV die de voorsprong nam, met een schot van achter de korf vandaan namen ze weer een voorsprong. Daarna lukte dan ook werkelijk niets meer bij Good Luck. Ballen op de rand van de korf, er uit draaien of kleine kansen missen, pech deze middag. Dat GKV nog verder kon uitlopen naar 9-4 was alleen voor de statistieken. Qua verhouding in het veld was een gelijkspel wel verdiend geweest.

De ploeg zal zich nu moeten opladen voor de laatste 2 wedstrijden tegen ZKV en Spirit. Zaterdag komt eerst ZKV op bezoek in Middelharnis. De uitwedstrijd werd met 9-11 gewonnen en als alles goed is zijn we weer compleet. Ook staat zaterdag GKV tegen SEV op het programma. Dit kan nog een leuke confrontatie worden tussen de buurtgemeenten, en met winst van Good Luck en een eventueel gelijk spel tussen deze ploegen dan kan het kampioenschap niet lang meer op zich laten wachten.

Maar dat zal pas in de laatste ronde bekend zijn, want door het verlies van zaterdag is de competitie nog niet gespeeld.

Wil Good Luck zich aan het eind van de competitie zich als kampioen laten huldigen zal de komende weken een grote inzet van de spelers worden gevraagd. 100% inzet op de training en wedstrijden zijn dan vereist, en alleen dan kan de champagne worden koud gezet in Middelharnis.