Wedstrijden > Zevenbergen E1 - Good Luck E1

Tekst: Irene van Peperstraten
Foto('s): Irene van Peperstraten

Zevenbergen E1 - Good Luck E1

Heerlijk zonnig weer, ruim op tijd om rustig warm te lopen en gezellig met zijn allen aanwezig. We beginnen de wedstrijd in het verdedigingsvak, waar Chantel, Laura, Lisanne en Jon spelen. Maar lang hoeven zij niet aan de slag, want de bal is al snel weer in ons eigen aanvalsvak, waar de bal goed rondgespeeld wordt door Anouk, Jaco, Frederique en Jacintha. En dat loopt prima, al na 3 minuten maakt Jaco de 0-1, en twee minuten later volgt Frederique met de 0-2.

Na tien minuten spelen wordt er gewisseld van functie, het tempo van de wedstrijd is wat ingezakt, maar de tegenpartij creëert ook geen kansen, dus gevaarlijk wordt het ook niet. Na enige tijd zijn Chantel, Anouk, Jon en Lisanne ook lekker op elkaar ingespeeld, zodat de 0-3 niet langer op zich laat wachten. Het is Lisanne, die na een aantal eerdere pogingen, nu de korf juist weet te vinden. Zo gaan we dan ook de rust in met een voorsprong die niet meer ingehaald zal worden.

De tweede helft zijn er bij de tegenpartij een aantal wissels, en ook bij ons mogen de wisselspelers uiteraard het veld in. Brian vervangt Jaco en Glenn neemt het plekje in van Lisanne. De tweede helft is een beetje een voortzetting van het laatste gedeelte van de eerste helft, niet heel veel actie, maar toch een aantal hele leuke kansen. En af en toe de mogelijkheid om de bal eens even snel en lang rond te spelen, er wordt goed gekorfbald. Frederique schiet een paar hele mooie ballen, die er goed ingaan, maar helaas alledrie toch op tijd verdedigd waren en dus niet mee tellen. Anouk mag een strafworp nemen, maar helaas kunnen we deze kans ook niet benutten.

Wederom wordt er gewisseld van functie. En dat Jon het even rustig aan heeft kunnen doen, is goed te merken, want hij gaat er weer helemaal enthousiast tegenaan. Al na drie minuten scoort hij alweer zijn tweede punt dit seizoen! 0-4 is het, en dat zal niet meer veranderen. De tegenpartij krijgt nog 1 goede kans om de eer te redden, maar die bal rolt aan de goede kant van de korf, verder komen ze niet aan schieten toe, of zijn de ballen gewoon duidelijk verdedigd.. en ja, dan klinkt het fluitsignaal.

Yippie, ook dit seizoen, is de E1 kampioen!!! Met nog 1 wedstrijd te spelen, is duidelijk dat we ook deze keer bovenaan eindigen. Niet zo spannend als in de zaal, maar wel weer allemaal heel goed gespeeld hoor, van harte gefeliciteerd!! Chantels vader trakteerd op ijsjes, een voorschot op het volgende kampioensfeestje van de E1!