Wedstrijden > Good Luck 2 - Spirit 2

Datum: 7 juni 2008
Tekst: Adwin Krijger
Foto('s): Leonie Noteboom

Good Luck 2 eindigt op derde plaats na goed seizoen...

Tja, dan toch een plekkie lager dan we verwacht hadden maar uiteindelijk heeft het tweede gewoon een goed seizoen gedraaid en de doelstelling gehaald zoals die vooraf was gesteld. We wilden namelijk bij de eerste vier eindigen. Hoe het komt dat het dan toch iets anders liep?

Eerst werd in alweer een doordeweekse wedstrijd verloren van RWA 4 overigens wel terecht verloren al waren er wat twijfels over de samenstelling van het team bij de RWA'ers. Er stonden voor ons gevoel nogal wat andere spelers in het team en toen ook nog de spelerskaarten onvindbaar bleken was natuurlijk het hek van de dam. Eindelijk na bijna een uur wachten kwamen ze boven water.

Maar goed ... de wedstrijd... RWA begon sterk in een hoog tempo en dat is nu eenmaal voor ons lastig. Er stond dan ook een russtand van 12-4 op het bord. Onacceptabel vonden we zelf. We stonden toch niet voor niets 2e en dan zo weggespeeld worden?

De tweede helft gelukkig een ander beeld. Het tempo ging bij RWA naar beneden en dat was dus in ons voordeel want we scoorden vijf maal achter elkaar en het werd toch weer een wedstrijd. Dat dit behoorlijk wat kracht kost was te merken want ook RWA scoorde nog een aantal keren en zo kwam de eindstand op 17-11. Dat was lang geleden zeg..en het voelde niet goed maar ja ze waren betere.

De voorlaatste wedstrijd tegen Reeuwijk zou ook lastig worden gezien de moeizame 6-5 thuis overwinning. Het begin was sloom en taai maar gedurende de eerste helft groeiden we wel in de wedstrijd en stond er een kleine voorsprong op het bord met rust (3-4).

Na rust werd deze verdubbeld naar 4-6 en leek het spel gespeeld. Zeker toen wij nogmaals scoorden en de stand 3-7 werd. Alleen ... er kwam wel een hele snelle heer binnen de lijnen bij Reeuwijk en korte tijd later was het 5-7. Tijd om te wisselen en een kwartier voor tijd kwam coach Kruger nog binnen de lijnen en verving de moegestreden Ingmar Adam. Een fitte speler is altijd even wennen maar het kwam goed en met twee prima doelpunten van Lindsay werd de marge weer vergroot naar 4 en was de eindstand 5-9. Weer een prima teamprestatie!

De laatste wedstrijd tegen Spirit moest de tweede plaats veilig gesteld worden want het zou toch niet gebeuren dat RWA ook nog van koploper Nieuwerkerk zou winnen...zo konden wij punten pakken tegen de hekkensluiter en zo RWA weer op 2 punten achterstand zetten. Helaas liep dit toch iets anders.

In op zich een redelijk goede wedstrijd werden veel kansen gecreerd maar ook evenveel gemist. De ballen vielen niet door het mandje en zo werd een eindstand van 6-6 bereikt. Da's toch wel wat anders dan de 4-16 overwinning uit de eerste ontmoeting. Zo zie je maar weer .. de bal is rond en elke wedstrijd staat op zich.

Later lazen we op internet dat RWA toch van Nieuwerkerk gewonnen had met 12-10 en zo hebben zij dus net een puntje meer als wij... Een derde plaats is zeker een prestatie op zich voor het tweede.

Na de wedstrijd werd afscheid genomen van scheidende coach Kruger die bij deze iedereen ontzettend wil bedanken voor het plezier in de afgelopen twee jaar en de cadeau's die werden overhandigd. Het zelf spelen trekt toch iets meer dan het coachen op dit moment maar van een definitief afscheid als coach is waarschijnlijk géén sprake. Dus wie weet op een ander jaar!

Nogmaals dank en succes volgend seizoen!