Wedstrijden > Ventura Sport 3 - Good Luck 2

Datum: 6 september 2008
Tekst: Gijsbert Gille

Good Luck 2 start met verlies

Na enkele weken van voorbereiding startte voor Good Luck 2 op 6 september de competitie met de uitwedstrijd bij Ventura Sport 3 in Strijen. Gedurende de week was al duidelijk geworden dat Good Luck 2 incompleet zou beginnen in verband met blessures en afwezigen bij de selectie. Met wat passen en meten was het toch gelukt om genoeg mensen in het veld te krijgen, maar het betekende wel dat diverse personen meerdere wedstrijden moesten gaan spelen vandaag. Al met al dus geen ideale omstandigheden, zeker niet wanneer je tegen een ervaren ploeg moet spelen met veel oud-eerste spelers. Ook de scheidsrechter liet al gelijk verstek gaan, gelukkig had Ventura Sport nog iemand achter de hand om de wedstrijd in goede banen te leiden.

Ondanks dat er dus een heel ander team in het veld stond begon Good Luck 2 vrij goed. Het lukte om mee te komen met de thuisploeg en middels een stip van Heidi kwamen we ook op 0-1. Hierna volgde een fase waarin zeker mogelijkheden waren om de score te vergroten, maar deze waren niet aan ons besteed. De thuisploeg ging heel wat slagvaardiger om met de mogelijkheden en we stonden al 6-1 achter voordat Nicole via een korte kans wat terug kon doen. Bij rust een achterstand van 7-2 en er moest wel heel wat gaan gebeuren om deze ongedaan te maken. We waren toch niet van plan om helemaal weggespeeld te gaan worden.

In de tweede helft lukte het om de marge niet veel verder op te laten lopen. Dichterbij kwamen we helaas niet. De doelpunten vielen eigenlijk maar in één vak. Door foutjes en overtredingen wist Ventura Sport ook steeds weer te scoren. Uiteindelijk blies de scheidsrechter af bij 13-5. We hebben terecht verloren, maar de uitslag geeft wel een beetje een vertekenend beeld van de wedstrijd.

Volgende week spelen we thuis tegen Oranje Zwart 2; een voor ons bekende ploeg die het ons in het verleden vaak moeilijk heeft gemaakt. Laten we hopen dat het volgende week allemaal wat soepeler loopt en dat we de punten op Flakkee kunnen houden.

Doelpunten: Clarinda (2), Nicole (1), Heidi (1), Adwin (1)