Wedstrijden > Good Luck 1 - Focus 1

Datum: 18 oktober 2008
Tekst: Gijsbert Gille

Eerste punten voor Good Luck; Good Luck 2 verliest

Het is Good Luck 1 afgelopen zaterdag eindelijk gelukt om punten te halen. Ons eerste bleek te sterk voor ELKV en won met 9-6. Good Luck 2 deed het minder goed, er werd verloren van Nikantes 2 met 6-12.

Good Luck en ELKV hadden beiden nog geen punten verzameld in de poule. Voor beide ploegen gold dan ook dat er gewonnen moest worden deze wedstrijd. Good Luck begon aardig en wist een 4-0 voorsprong te nemen. Daarna verslapte de ploeg en kon ELKV wat terugdoen. Door het missen van kansen en zwak verdedigen werd het zelfs 4-4, dit was ook de ruststand. Coach Jan de Leeuw liet de ploeg in de rust weten wat hij er van vond en het was duidelijk dat er in de tweede helft beter verdedigd moest worden en harder gewerkt. In eerste instantie ging het nog gelijk op, maar later kon Good Luck toch een gaatje slaan. Bij 8-5 leek de wedstrijd beslist, het werd uiteindelijk 9-6. Laten we hopen dat dit het einde is van de negatieve reeks en er ook volgende speelronde tegen Dubbel Zes punten kunnen worden gepakt.

Good Luck 2 speelde tegen Nikantes 2, die ook reeds vier punten verzameld hadden. Good Luck zette een matige eerste helft neer en er werd bij 4-5 gerust. De bedoeling was om een betere tweede helft neer te zetten, maar al snel werd het initiatief verloren aan de gasten. Deze wisten een gaatje te slaan en duidelijk werd dat Good Luck 2 zou gaan verliezen. Uiteindelijk werd het 6-12. Hopelijk gaat het volgende week tegen Oranje Zwart 2 beter.

Volgende week spelen beide teams uit. Good Luck 2 reist af naar Westmaas voor de returnwedstrijd tegen Oranje Zwart 2. Good Luck 1 speelt bij Dubbel Zes '66 1 in Den Haag.