Wedstrijden > Dubbel Zes '66 1 - Good Luck 1

Datum: 25 oktober 2008
Tekst: Gijsbert Gille

Puntje voor Good Luck; nipt verlies voor Good Luck 2

De selectie speelde afgelopen zaterdag de laatste wedstrijd van de eerste helft veld. Het betroffen hierbij returnwedstrijden. Good Luck 1 speelde uit bij Dubbel Zes '66 in Den Haag, Good Luck 2 ging naar Westmaas om het op te nemen tegen Oranje Zwart 2.

Dubbel Zes - Good Luck was de nummer 6 tegen de nummer 7. Dubbel Zes stond twee punten op ons voor. Belangrijk zou het zijn om de punten mee te nemen. In de eerste helft leek dit wel goed te komen. Zonder echt goed te spelen maakte we de doelpunten wel en via 0-4 en 2-7 werd een ruststand van 5-8 bereikt. Het was de bedoeling om een wat betere tweede helft te spelen zodat de winst zeker zou worden. Dit gebeurde echter niet. We bleven constant aan de goede kant van de score, maar de Hagenaren bleven steeds in de buurt en konden er zo in blijven geloven. Met wat hulp van de scheidsrechter kwamen ze vlak voor tijd op gelijke hoogte. Verlies werd ons gelukkig bespaard, maar met 14-14 was eigenlijk geen Good Lucker blij. De achterstand op Dubbel Zes is nu nog steeds twee punten. Jammer, maar wel overbrugbaar in de tweede helft van de veldcompetitie.

Afgelopen zaterdag moest het 2e van Good Luck aantreden tegen Oranje Zwart. Aangezien Oranje Zwart de punten op een schlemielige manier had meegenomen uit Middelharnis, was het 2e erop gebrand om revanche te nemen. De punten moesten dus mee naar huis! Helaas was dit plan snel van de baan, want in no time was het 4-2 voor Oranje Zwart. Ze vielen er vooral aan de kant van de tegenpartij redelijk makkelijk in. Dit kwam vooral doordat Good Luck niet alert genoeg was, maar de slap fluitende scheidsrechter maakte het er niet beter op. De ruststand was 9-5.Deze stand was niet erg hoopgevend voor de 2e helft, maar er was nog niet verloren!

Vol goede moed begon Good Luck aan de 2e helft en kreeg eindelijk loon naar werken. De achterstand werd langzaamaan kleiner, maar door het zwakke fluiten van de scheidsrechter dreigden de duels steeds feller te worden en was normaal korfballen nauwelijks mogelijk. Toen de achterstand terug was gebracht tot 11-10 stonden er nog 6 minuten op de klok. Good Luck bleef erin geloven en met een beetje geluk, zouden de punten toch nog mee naar huis gaan. Oranje Zwart ging echter heel uitgekookt de bal lang rondspelen. De scheidsrechter deed hier echter niets tegen en Oranje Zwart mocht door blijven gaan met tijdrekken. Helaas was het fortuin niet met Good Luck en werd er niet meer gescoord. Eindstand 11-10. Wellicht was het anders gelopen met een strengere leidsman.

De zaalcompetitie gaat binnenkort van start. Op 8 november wordt er geoefend tegen Thor uit Rotterdam. Op 15 november zal de competitie echt gaan beginnen. Naar alle waarschijnlijkheid zullen beide teams dan afreizen naar Bergen op Zoom om het op te nemen tegen Scheldevogels 1 en 2.