Wedstrijden > Scheldevogels 1 - Good Luck 1

Datum: 15 november 2008
Tekst: Gijsbert Gille

Good Luck begint zaalcompetitie met gelijkspel

Dit weekend is de zaalcompetitie van start gegaan waar Good Luck 1 weer gewoon in een zaterdagpoule is ingedeeld. Tegenstanders in deze poule zijn Scheldevogels, VIOS (W), NIO, Luctor, Seolto, RWA en ONDO. Gezien het verloop van de veldcompetitie zijn Seolto, RWA en ONDO favoriet voor de titel. De andere ploegen zullen ervoor moeten zorgen niet op de laatste plaats te eindigen. Met dit gegeven reisde Good Luck af naar Bergen op Zoom waar Scheldevogels 1 de opponent was.

Good Luck speelde deze keer zonder Jan Willem, zijn plaats werd ingenomen door Marco. Ook Arnold is nog niet van de partij, hij is herstellende van zijn voetblessure. Good Luck speelde voor het eerst met shirts van de nieuwe sponsor Renault Ramoco Koese uit Stad a/h Haringvliet.

Het was Good Luck als eerste wist te scoren in Bergen op Zoom. Vervolgens ging de wedstrijd gelijk op. Vlak voor rust bepaalde Good Luck via een doorloopbal van Petra de ruststand op 3-4. Niet echt een sprankelende ruststand, maar in elk geval wel een voorsprong en potentie om de volle winst mee te nemen naar Flakkee.

In de tweede helft lukte het om de voorsprong uit te bouwen. Dit gebeurde voornamelijk via strafworpen en er werd steeds een gaatje van 3 doelpunten gerealiseerd. Toch wist de thuisploeg nog terug te komen van 7-10 tot 10-10. Er volgden nog enkele beladen minuten waarin beide ploegen een strafworp misten en er uiteindelijk niet meer werd gescoord. Een gelijkspel met een dubbel gevoel, aan de ene kant had Good Luck uitzicht op de volle buit, maar tartte het in het slot ook het lot van en mogelijke nederlaag. In elk geval is de ploeg direct in de eerste speelronde van de nul af.

Doelpunten: Liesbeth Los (5), Jeroen Kars (2), Myrna van Brussel (1), Petra van der Valk (1), Thea Melaard (1)

Good Luck 2 speelde ook in Bergen op Zoom tegen Scheldevogels 2. Bij rust had Scheldevogels een kleine voorsprong en wist deze in de tweede helft uit te bouwen. Het tweede wist niet meer terug te komen. Het werd 13-7.

Volgende week speelt Good Luck 1 thuis tegen ONDO 1 uit Middelburg. Good Luck 2 neemt het op tegen Korbatjo 3 uit Oud Beijerland.