Wedstrijden > Good Luck 1 - NIO 1

Datum: 6 december 2008
Tekst: Gijsbert Gille

Good Luck verliest van NIO

Afgelopen zaterdag speelde Good Luck 1 thuis tegen NIO 1 uit Rotterdam Schiebroek. Vorige week was het Good Luck niet gelukt om punten mee te nemen bij Seolto. Het schot van deze tegenstander was ons te machtig en uiteindelijk werd er met 18-11 verloren. Bij de thuiswedstrijd tegen NIO dachten we dat er meer kans zou zijn om punten te pakken. Ondanks dat deze tegenstander verrassend had gewonnen van RWA en vorige week had uitgehaald tegen Luctor zijn de wedstrijden tussen Good Luck en NIO toch vaak spannend.

Bij Good Luck kon Jan Willem de Vos niet spelen vanwege een opgelopen blessure in de bekerwedstrijd tegen TOGO. Op zijn plaats speelde Marco Kransse en in de tweede helft Hans Peterse.

Beide ploegen begonnen afwachtend aan de wedstrijd, waardoor er nog weinig doelpunten te noteren vielen. Pas na 10 minuten wist Good Luck de 1-1 te maken. Na een gelijkopgaande periode wist NIO de voorsprong te pakken. Hoewel Good Luck vlak voor rust ook trefzeker was kon NIO toch in de laatste minuut van de eerste helft een ruststand van 6-9 bepalen.

In de tweede helft was het zaak om de achterstand snel te dichten. Dit is eigenlijk niet gelukt. Good Luck kwam wel tot 7-9, maar NIO wist daarna een verschil van vier te realiseren. Het eerste aanvalsvak van Good Luck kwam maar niet tot scoren, waardoor NIO overeind bleef. Uiteindelijk floot de scheidsrechter af bij een eindstand van 11-15.

Helaas opnieuw geen punten voor Good Luck. Volgende week spelen we opnieuw thuis, dan tegen Luctor. Als er uit hetzelfde vaatje wordt getapt als tegen NIO kan Good Luck in deze wedstrijd een heel eind komen.

Good Luck 2 speelde thuis tegen Oranje Wit 5. De tegenstander had een ploeg met veel ervaring en wist bij rust al een grote voorsprong te nemen. Uiteindelijk moest Good Luck het afleggen, het werd 8-15.