Wedstrijden > Oranje Wit 5 - Good Luck 2

Datum: 7 februari 2009
Tekst: Elly Quak

Good Luck 2 pakt punt bij koploper Oranje Wit 5

Afgelopen zaterdag moest het tweede aantreden tegen koploper Oranje Wit uit Dordrecht. Tot afgelopen zaterdag had Oranje Wit al zijn wedstrijden met groot gemak gewonnen. Een team met veel oud eerste spelers die gemakkelijk scoren.

Clarinda en Marjon waren ziek en hun plaatsen werden ingenomen door Thea en Petra. Nico die voor de gezelligheid mee kwam, nam naast Ingmar plaats op de reservebank. Tijdens de wedstrijdbespreking werd druk gediscuseerd over hoe we de tegenstander konden afstoppen. Al snel kwamen we tot de conclusie dat we de korf van de paal zouden halen als de tegenstander weer vanuit alle hoeken zou gaan scoren. Grote lol alom en toen Marco bekend maakte te gaan trouwen in september werd het feestje in de kleedkamer alleen maar groter. De wedstrijd moest nog beginnen en iedereen had de grootste lol.

Mede hierdoor begonnen we ontspannen maar wel heel geconsenteerd aan de wedstrijd. Vanaf de eerste minuut werd er door het eerste verdedigingsvak (Petra, Nicole, Roland en Hans) uitstekend verdedigd. Er werden weinig kansen weggegeven. Helaas lukte het het eerste aanvalsvak (Lindsay, Kim, Arnold en Marco) niet om te scoren zodat Oranje Wit naar 20 minuten een 2-0 voorsprong kon nemen. Het eerste schot van het 2e aanvalsvak was gelijk raak en ook de tweede treffer van Good Luck niet snel op zich wachten zodat de spanning weer volledig terug was in de wedstrijd. De rust werd ingegaan met een 3-3 stand.

Na rust tot halverwege de tweede helft een zelfde beeld. Oranje Wit dat telkens als eerste wist te scoren waarna Good Luck iedere keer weer terug wist te komen. Na de 6-6 en met nog 5 minuten op de klok een ander spelbeeld. Ingmar en Nico kwamen in het veld en vanaf dat moment nam Good Luck het initiatief over van Oranje Wit en wist het de voorsprong te pakken. Helaas wist Oranje Wit iedere keer weer terug te komen. Na 60 minuten korfbal een eindstand van 9-9 op het scorebord. Het gelijkspel voelde als een overwinning zeker ook omdat we daar vandaag ook alle recht op hadden. Een tegenstander die gemakkelijk strafworpen en vrije ballen meekreeg terwijl aan Good Luck kant alleen spelhervattingen en slechts één strafworp werden gegeven.

Volgende week de uitwedstrijd tegen de nummer 2 GKV. Laten we hopen op een zelfde goede wedstrijd als tegen Oranje Wit alleen nu wel met de volle winst.