Wedstrijden > Good Luck 2 - Seolto 2

Tekst: Edwin Ploeg
Foto('s): Marianna Nobel

Good Luck 2 - Seolto 2

Ook hier moet ik benadrukken dat er een groot vertoon van inzet aanwezig was. Er was duidelijk dat hier vandaag alleen maar gegaan werd voor de winst. In de 1e aanval begonnen: Marjon, Roland, Lindsay en Hans. In de eerste verdediging: Kim, Marco, Clarinda en Ingmar (a).

Er was direct al een fel begin waarbij vooral Roland zich de longen uit het lijf rende. Hij kwam dan ook voorbij de tegenstander en miste de eerst goede doorloper. Door een zelf verdiende vrije bal kreeg Marjon de kans op de 1-0 en verzilverde deze dan ook graag. De verdediging draaide goed en zorgde voor snelle onderscheppingen. Ook het uitverdedigen liep tot nog toe goed. De korte kans die Roland kreeg zorgde dan ook voor de 2-0. Tijdens de wissel wordt ook hier net als bij de A-meiden even niet scherp gereageerd en dit resulteert in een snelle doorloper van Seolto. De 2-1 staat op het bord.

Ingmar krijgt de ruimte voor een schot en brengt de stand op 3-1, maar direct daarna wordt er even een periode niet goed opgelet. Een kansje voor Seolto wordt omgezet in een 3-2 stand. Er direct daarna krijgt een dame van Seolto teveel ruimte achter de paal. De stand is weer gelijk 3-3 en Good Luck moet weer aan de bak om de voorsprong terug te verdienen. Via een combinatie tussen Ingmar en Marco komt de stand op 4-3. Onze Ingmar en Marco leken vandaag vleugels te hebben, want de tegenstander leek soms stil te staan. (En waarom noemen de supporters onze aanvoerder toch HERTOG JAN?) Uit een afvallende bal maakt hertog jan dan ook nog de 5-3 en de ruststand staat op het bord.

In de tweede helft start men opnieuw met een scherp begin. De tegenstander wordt direct onder druk gezet en Roland maakt zijn tweede via een afstandschot 6-3. Even is er weer die onoplettendheid en uit een korte kans wordt de 6-4 gemaakt door een dame van Seolto. Enkele minuten later komt er dan ook een doorloper door een dame van Seolto en is de voorsprong al bijna teniet gedaan. 6-5 is de stand. De stand komt zelfs gelijk te staan door opnieuw een korte kans onder de paal 6-6. De spanning is volledig terug en het wordt nog scherper in het veld. Marjon krijgt een strafworp toegekend nadat haar dame haar op de handen tikt tijdens een doorloper. Marjon mist niet en de 7-6 is op het bord gezet.

Aan de andere zijde van het veld gebeurt precies het zelfde bij een dame van Seolto en ook zij gooit de bal er feilloos in. In de 14e minuut voor het einde Geeft Kim het team weer wat hoop en schiet vanaf een meter of 5 de bal ringloos door het kunststof mandje. De stand is terug op een voorsprong 8-7. De heren van Seolto nemen hier geen genoegen mee en één van hen gooit ook een afstandschot raak. De spanning is ook bij het publiek voelbaar als de 8-8 weer op het bord verschijnt. De inzet van ons team is ook te merken aan het feit dat Roland zich bij het uitverdedigen blesseert. (hoe bedoel je inzet?)

De heer van Ingmar krijgt een kans op een doorbraak en maakt dan ook zijn doelpunt de stand is nu ineens negatief voor Good Luck en de schrik is zit erin op de supporterbankjes. Gaan ze het dan toch nog weg geven. Arnold die er inmiddels is ingekomen voor Roland maakt ook zijn doelpuntje en schiet Good Luck weer langszij. Met nog enkele minuten te gaan is de stand weer 9-9.

Weer komen onze jongens en meiden op een achterstand te staan door een goede kans van Seolto wordt het toch nog 9-10. De laatste aanval van Good Luck moet onderbroken worden door een valpartij. De tijd staat al stil op 1 minuut en van de kant moet een doek komen om de vloer droog te maken. Deze stremming is voor Good Luck precies genoeg. Na een klutsbal kunnen we de gelijkmaker erin mikken. De 10-10 is dikverdiend en de scheids blaast gelukkig op tijd af. Een mooie spannende wedstrijd om te kijken en er is met deze inzet zeker nog iets te behalen in komende wedstrijden.