Wedstrijden > KOAG 7 - Good Luck 3

Datum: 21 maart 2009
Tekst: Edwin Ploeg

KOAG 7 - Good Luck 3

Daar zit je dan..., aan de zijlijn! Na vorige week zal ik voor het eerst dan toch moeten toegeven dat ik niet mee kan doen. Mijn eerste blessure in jaren. Goed, dan maar niet spelen, maar zijn zal ik er. Eerst met de metro dan met de fiets, want als je eenmaal van het eiland af bent heb je het voordeel van openbaar vervoer.

Aangekomen in sporthal de Boog van KOAG, zie ik ineens allemaal jonge meiden bij het derde. Blijkbaar konden meer spelers niet mee en krijgen de jongedames van het A en B team junioren ook speeltijd. Ik moet achteraf zeggen dat ze goed bevallen zijn. Wanneer komen jullie over? "Denise, Daisy en Nadine goed gespeeld hoor!"

De wedstrijd begint goed met al snel het eerst doelpunt (uit een Goofy) voor Good Luck, helaas scoort KOAG de gelijkmaker. Good Luck komt achter met 2-1, waarna Maarten de stand weer gelijk trekt. Lange tijd gaat het spel gelijk op. Dit resulteert in een 5-6 ruststand voor Good Luck. Met Ben samen op de bank zitten is een leuke ervaring en vandaag vond ik hem toch vrij rustig. Praten over de verschillende spelsituaties is leuk en leerzaam.

In de tweede helft vindt geen van beide partijen het doel, de eerste 14 minuten blijft doelpunt loos. Daarna komt dan toch waar we bang voor waren KOAG maakt de 6-6. Blijkbaar was dit nodig om Good Luck weer scherp te krijgen want binnen een paar minuten was de stand ineens 6-8. Maarten maakt wederom een korte kans van achter de paal. De wedstrijd wordt ineens weer leuker om naar te kijken het spel komt wat meer tot leven en de doelpunten vallen nu weer om de beurt. Zo wordt het 7-8 waarna het direct weer 7-9 wordt. Het geeft een goed gevoel als er telkens als er tegen gescoord wordt bij ons ook een doelpunt ingaat.

Bij een stand van 7-10 verlaat ik de hal en onderweg hoor ik via de sms van Jikke dat we er weer 2 punten bij hebben gesprokkeld. De eindstand van 8-10 is een mooie afsluiting van ons zaalseizoen. Jongers bedankt voor de leuke wedstrijden en ook al hebben we weinig echt op eigen kracht gewonnen, "ik heb genoten!" 8 punten uit twaalf wedstrijden is denk ik voor ons gezien de teams die we tegen zijn gekomen niet verkeerd. Wisselspelers van de afgelopen zaalwedstrijden "bedankt" voor het meedoen. Jullie hebben het top gedaan.