Wedstrijden > Good Luck 2 - Voltreffers 2

Datum: 8 januari 2005

Good Luck 2 verslaat de Voltreffers

Op zaterdag 8 januari speelde Good Luck 2 tegen de Voltreffers 2. Good Luck 2 is door de verliespartijen tegen Oranje Wit en Scheldevogels gezakt van de tweede naar de vijfde plaats. Men wil toch graag strijden voor het ‘linker rijtje’ en daarom moest er vandaag gewonnen worden. Bij De Voltreffers zijn er hele andere zorgen. Die ploeg staat met slechts één punt onderaan in poule R4B. Good Luck speelde vandaag zonder Jeroen Kars. Hij ging mee als wissel met Good Luck 1. Op de bank begonnen Leonie Noteboom en Harm Weijman.

Good Luck opende de wedstrijd zeer sterk, twee doelpogingen van Arie Jan Hartensveld betekende 2 - 0. Het andere vak maakte 3 - 0, maar daarna ging het allemaal wat moeilijker. Het aanvalsvak had grote moeite om een goede aanval neer te zetten en het was dan ook niet onterecht dat De Voltreffers tegen scoorde. Good Luck wilde snel afstand nemen, maar dit bleek niet mee te vallen. De ploeg uit Oosterhout kwam terug van 4 - 1 tot 4 - 3. Het koste Good Luck door zwak aanvalswerk veel moeite om de voorsprong te behouden. Gelukkig scoorde Myrna van Brussel de belangrijke 5 - 3. Het andere aanvalsvak liet vervolgens even zien hoe het wel moet en Good Luck liep uit tot 8 - 3. Deze marge werd niet weggegeven en met een goede ruststand van 10 tegen 5 werd de kleedkamer opgezocht.

Ook in de tweede helft begon Good Luck goed. Er werden volop kansen gecreëerd, maar men had te maken met een flinke dosis pech. Hierdoor konden De Voltreffers terugkomen tot 10 - 7 en kwam de spanning weer een beetje terug. De Brabanders kwamen echter niet verder dan dat, omdat zij enerzijds veel te slordig waren met het opzetten van een aanval en omdat anderzijds de Good Luck verdediging op dat moment sterk was. Toen Good Luck eindelijk wist te scoren leek het ook nadrukkelijk de goede kant op te gaan. Opeens was de pech weg en zo’n vijf minuten voor tijd besliste Arno Doornhein de wedstrijd met twee treffers. De eindstand werd bepaald op 16 - 10.

Een goede en dik verdiende overwinning voor Good Luck 2. Gezien het veldoverwicht is men nog heel mild geweest voor De Voltreffers. Door deze overwinning is Good Luck een plaatsje gestegen in de lijst. De Voltreffers en DSO (die ploeg verloor bij KCC) nemen nu eenzaam de laatste plaatsen in. Over twee weken speelt Good Luck een lastige thuiswedstrijd. Namelijk tegen KCC 6 in Dirksland om 15.00u.

Doelpunten Good Luck: Arie Jan Hartensveld (5), Arno Doornhein (4), Kim Noteboom (2), Myrna van Brussel (2), Gijsbert Gille (2) en Lindsay Abbas (1)