Wedstrijden > KOAG 6 - Good Luck 4

Datum: 7 november 2009
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 4 laat de winst liggen...

De eerste klap de het vierde dit zaalseizoen te verduren kreeg was dat ze eigenlijk eerst het derde waren maar toen toch plotseling als vierde de competitie in zouden gaan. Op zich niet zo'n probleem maar ja 's avonds om 21.30 uur uit spelen bij KOAG is toch wel erg laat.

Good Luck begon voorzichtig aan de wedstrijd maar wist toch als eerste de korf te vinden en even later opnieuw. Zo stonden we naar een kleine 10 minuten op een 0-2 voorsprong. Het tweede aanvalsvak begon ook voorzichtig maar scoorde wel de 0-3 en eindelijk kon de ploeg uit Krimpen wat terug doen en was de wedstrijd echt begonnen.

Good Luck begon echter steeds beter te spelen met lange aanvallen werd steeds de afvang goed gepakt waardoor de bal lang in bezit van de ploeg uit Menheerse was. Dit resulteerde in weer een paar doelpunten en zo stonden we met rust 3 doelpuntjes voor (3-6).

Het was belangrijk om het gaatje wat groter te maken na rust en we begonnen gelijk weer goed aan de tweede helft. Geduldig wachtend op de kans om te scoren waren er weer lange aanvallen. Daar waar Koag slechts 1 schots aanvallen had. Na 10 minuten in de tweed helft werd eindelijk weer gescoord en was de verlossende treffer daar 3-7! Het leek erop dat we zonder problemen de wedstrijd gingen winnen.

Andre verving de toch nog van z'n rug last hebbende Adwin en we gingen weer vrolijk verder. Het werd wel allemaal wat moeizamer. De aanvallen werden korter, de doelkansen te snel gezocht en de afvang meer en meer voor Koag.

In korte tijd scoorde Koag 2x en zo was het 5-7. Het was belangrijk om weer te scoren maar helaas ging een goed genomen vrije bal er niet in. Toch scoorde Good Luck de 5-8 en het geloof op de overwinning was er nog steeds.

Met nog zo'n 9 minuten op de klok werd het 6-8 en probeerde Good Luck uit alle macht de voorsprong vast te houden en de wedstrijd uit te spelen. Dit leek te lukken maar door 2 strafworpen in de laatste minuten werd het dan toch nog 8-8. Zeker de laatste strafworp was discutabel maar goed we hebben de wedstrijd ook niet goed uitgespeeld.

We hadden zeker verdiend om te winnen maar konden de winst niet veilig spelen. Hier zullen we dus in de komende weken aan moeten werken. Maar goed het eerste punt van deze zaalcompetitie is binnen en dat is toch een redelijk goed begin.

De wedstrijd analist.