Wedstrijden > Good Luck 4 - Argento 1

Datum: 16 januari 2010
Tekst: Adwin Krijger

Good Luck 4 doet zichzelf tekort tegen koploper

Zaterdag 16 januari stond de thuiswedstrijd tegen koploper Argento 1 op het programma. De eerste wedstrijd tegen deze nog ongeslagen koploper was verloren gegaan met 11-7. Toch waren we niet erg onder de indruk van deze tegenstander en vonden we dat we het met name aan ons zelf te wijten hadden dat we verloren in Schoonhoven. We hadden dus duidelijk wat goed te maken...

Met op de bank Leonie en Adwin en in de basis Ad Franssen begonnen we de partij. Direct vanaf het begin was het tempo hoog. Dit in tegenstelling tot de heenwedstrijd waar het tempo en daardoor ook het niveau erg laag was.

Argento speelde de bal makkelijk rond en creëerde al snel een aantal goede mogelijkheden die ook werden benut. Good Luck begon nerveus en leed wat onnodig balverlies. Hierdoor stonden we al snel met 0-3 achter en moesten we aan de bak. Na verdedigend een omzetting gedaan te hebben kregen we meer grip op het spel en scoorden we de 1-3. Na opnieuw een domme fout scoorde Argento weer en was het 1-4. Toch wilden we deze partij goed spelen en laten zien dat we niet voor niets op de 2e plek op de ranglijst staan en knokten we ons letterlijk terug in de wedstrijd. Ook Argento schuwde het fysieke niet en zo ontstond er een 'stevige' strijd. Door goed en stevig uit te verdedigen werd de bal op de lijn onderschept en via een snelle combinatie schitterend afgemaakt door Bregje. Het was nodig om hard te werken en dat deden we dan ook. De afvang werd goed neergezet. Zeker verdedigend was dit erg goed. Hierdoor werden de aanvallen van Agento korter en hadden we langer balbezit. De ruststand was 4-5 door een goed afstandschot van Lindsay en een benutte strafworp door Harm.

In de rust kwam Adwin in het veld voor de leeg gespeelde Maert en Leonie kwam erin voor Yvet. Direct na rust gaf Adwin de bal goed aan de vrijgespeelde Jessica die de bal feilloos door het kunststof mikte 5-5. Helaas werd het hierna verdedigend wat onrustig door de erg enthousiaste Adwin. Dit resulteerde in een strafworp die benut werd 5-6. Even later scoorde Argento opnieuw en was de stand 5-7. Jammer en zeker onnodig. Duidelijk was dat de wedstrijd in de beslissende fase was aanbeland.

Na een kort werkoverleg aan de zij lijn werden de neuzen weer dezelfde kant opgezet en de frustratie uitgesproken. Er moest weer gekorfbald worden! De bal ging weer rond, er werd goed gedubbeld en natuurlijk komen dan ook de kansen weer. Door een dekkingsfout onder de korf kregen we een strafworp mee maar deze werd helaas door Harm gemist. Niks aan de hand! Gewoon doorgaan. De volgende aanval was weer snel en goed, opnieuw werd Jessica goed vrijgespeeld en aangegeven maar deze 100% kans werd ook gemist. Natuurlijk wordt er aan de andere kant wel gescoord als je zelf de kansen mist en zo werd het in plaats van 7-7, 5-8.

Toch bleven we in de wedstrijd door een ver schot van Adwin 6-8. Hoe het score verloop verder was weet ik niet meer precies.

De laatste 3 minuten van de wedstrijd kwamen we terug tot 8-9 en hadden we nog enkele goede mogelijkheden om een punt te pakken. Er werd niet meer gescoord in de Gooye en zo was de eindstand dus 8-9.

Opnieuw verlies tegen de terechte koploper al hadden we het vandaag weer aan ons zelf te wijten. We spelen niet constant genoeg en missen teveel kansen.

De wedstrijd analist.