Wedstrijden > Good Luck D1 - Focus D1

Datum: 23 januari 2010

Good Luck D1 eindelijk weer in de punten

We spelen thuis en de tegenstander is ons niet vreemd, we zijn elkaar op het veld ook al tegen gekomen. Kim maakt de opstelling bekend en we starten in de aanval met: Sharon (speelt als heer), Laura, Glenn en Chantel en in de verdediging: Marieke, Wendy, Lisanne (speelt als heer), en Jochem reserves zijn Anouk, Jacintha en Frederique. Laura is aanvoerder en mag kiezen aan welke kant ze mag beginnen met de aanval.

We beginnen en we zijn allemaal vanaf het begin scherp en we onderscheppen de bal al snel dus onze eerste aanval kan gaan beginnen er word snel gespeeld en onze eerste kans op een schot komt al heel snel maar we zijn te gretig en we schieten gelijk maar zonder afvang dus dat resulteert in balverlies. We worden naar de zijkant gehaald en we moeten de snelheid in het spel houden en een goede aanval opzetten met dat gegeven in ons oren geknoopt gaan we verder en het word al snel 1-0 door een doorloopbal van Chantel. Even daarna word de bal in de verdediging onder de korf onderschept en door een lange bal de aanval ingebracht ook daar word snel gespeeld en Laura komt al snel vrij te staan en zij weet met een schot het scorebord op 2-0 te zetten.

We gaan wisselen van helft en met de nieuwe aanval gaat het niet minder er word ook snel rond gespeeld en we zien diverse mooie aanvallen alleen wil de bal er nog niet in Elkv heeft de korf al wel weten te vinden en word het 2-1. Nu de beurt aan ons om de voorsprong te behouden en door het snelle spel en een kort schot van Marieke word het 3-1.

Met 3-1 gaan we de rust in de wissels zijn Glenn voor Anouk en Chantel voor Jacintha en Wendy voor Frederique (Wendy is gelukkig aan de betere hand zij heeft de helft van de wedstrijd gespeeld zonder dat we zagen dat ze het moeilijk kreeg).

De tweede helft van de wedstrijd gaat het niet minder dan de eerste, onze verdediging haalt veel ballen weg bij Elkv en zodoende is onze aanval veel in actie en via Jacintha word het al snel 4-1. Laura weet op aangeven van Anouk ook de korf weer te vinden en zij maakt er 5-1 van.

De afvang (in dit geval Jochem) wint het onder de korf en gooit de bal naar Frederique en via Lisanne word de bal bij Sharon in de aanval gebracht en daar word de bal snel gespeeld en Jacintha weet de score te veranderen in 6-1. Vlak daarna mogen we weer wisselen van helft en de verdediging geeft in deze fase van de wedstrijd niets meer weg onder de korf weten we bijna alles te winnen, alleen het omschakelen duurt te lang waardoor we te lang stil staan en onze aanval elke keer staat te wachten op de bal maar als die dan eindelijk komt weten zij de snelheid weer terug te vinden spelen netjes het vierkantje en door een afstandsschot van Lisanne (die erg veel ruimte kreeg) word het 7-1. het einde van de wedstrijd nadert en onze aanval weet Lisanne nog een keer vrij te spelen en zij maakt er 8-1 van.

Het was een leuke wedstrijd om te zien en het was een mooie score met dit gevoel gaan we op naar volgende week (volgens Gijs de belangrijkste wedstrijd in de zaal) Oranje-Zwart thuis.

Wedstrijdverslag is gemaakt door D1 zelf.