Wedstrijden > Good Luck D1 - Oranje Zwart D1

Datum: 30 januari 2010
Foto('s): Kees Anemaat

Good Luck D1 verliest maar gaat met trots het veld af

We worden voor de wedstrijd door Gijs toegesproken dat we deze wedstrijd kunnen winnen maar dan moeten we er wel allemaal voor gaan. We zullen als een team moeten samenwerken. Dan maakt Gijs de opstelling bekend we zullen starten met in de aanval Lisanne, Frederique, Wendy en Glenn en in de verdediging gaan starten Anouk, Chantel, Jacintha en Jochem op de bank zitten dus Laura, Marieke en Sharon. Langs de lijn staan ons terzijde Gijs en Kees, Kim en Nicole zijn er niet die moeten zelf spelen. Ik weet nog niet waar de spanning het hoogst is binnen de lijn of erbuiten want Gijs wilde deze wedstrijd echt niet verliezen.

Onze verdediging kreeg het gelijk al zwaar er was een meisje bij die erg snel was en (helaas voor Chantel) die bij de tweede kans al de nul van Oranje-Zwart deed veranderen in een 0-1. De aanval van ons kreeg niet al te veel kansen maar dat kwam ook wel door ons zelf, we hadden te weinig tempo en Lisanne moest na een minuut of 8 door een blessure het veld ruimen, daarvoor in de plaats kwam Marieke het veld in. In de verdediging ging het steeds beter en zij wisten te voorkomen dat Oranje zwart nog tot scoren kwam. Onze aanval komt nog niet echt op gang Wendy (zou iets brutaler mogen zijn) heeft een meisje die nogal fysiek speelt gebruikt veel haar armen en telkens als zij ervoor wil komen word Wendy opzij geduwd. Ondanks dat geduw en getrek word er toch nog een paar keer op de korf geschoten helaas dat er geen doelpunt uit valt.

Met 0-2 achterstand gaan we na 12,5 minuut wisselen van vak. Wendy en Marieke worden door Gijs even naar de kant geroepen met de opdracht te wisselen van meisje en door de verdediging moet er kort worden opgezeten om niets weg te geven. Dat word dan ook gedaan en de bal word veroverd en netjes ingeleverd bij de aanval, die weten wel van schakelen en de tegenstander reageert te laat waardoor Chantel een strafworp krijgt. Even word het stil als Chantel op de stip staat Kees roept vanaf de zijkant dat zij de rust moet bewaren, en dat doet zij ook en ze benut de strafworp optimaal want ze legt de bal netjes in de korf 1-2. Zo ziet het eruit dat we iig niet onderdoen voor Oranje-Zwart.

De verdediging gaat ook lekker de nodige ballen worden onderschept maar doordat we de bal te snel in de aanval willen hebben gaat de bal nogal eens verloren. Maar als de lange bal dan wel een keer aankomt word er snel rond gespeeld en helaas ziet Jacintha niet dat ze erg veel ruimte krijgt van haar tegenstander en dan is het Anouk die vanuit het niets een korte kans krijgt en hem gelijk benut 2-2. Nu de beurt aan Oranje-Zwart helaas kunnen zij dit ook, het meisje van Marieke weet met een snelle actie nog voor de rust het scorebord te veranderen naar 2-3 en met die stand gaan we dan ook de rust in.

Sharon komt erin voor Jochem en Laura zal gaan wisselen met Wendy alleen gaat dat pas gebeuren nadat Wendy nog even terug het veld ingaat na de rust. Gijs verteld dat we met uitverdedigen strakke ballen moeten gooien en dat ze bijvoorkeur ook nog geplaatst moeten zijn er gaan te veel ballen verloren aan de tegenpartij en als we als team blijven spelen kunnen de punten gewoon thuis blijven (dat is ook wat Gijs graag wou). Jacintha krijgt van Kees nog even mee dat ze wel moet opletten want ze komt erg makkelijk langs de tegenstander en staat daardoor veel vrij. Laat de tweede helft maar beginnen we hebben er allemaal veel zin in.

Het is Sharon die in de verdediging na 2 minuten spelen al weet te vertellen dat ze aan de bak moet en dat het erg snel gaat. En onze aanval gaat iig beter dan de eerste helft de snelheid van de bal is al hoger en er worden al meer kansen gecreëerd en als we de bal kwijt raken is het Frederique op de middellijn die zomaar 4 á 5 keer achter elkaar de bal weer terug vind. We komen helaas de eerste 12,5 minuut niet tot scoren in tegenstelling tot Oranje-Zwart die weten er nog twee te maken dus we gaan van vak wisselen met een achterstand van 2-5.

Dus onze aanval weet wat ze te doen staan en het is Chantel die met een afstandschot de 3-5 maakt. Onze verdediging gaat erin geloven en ze veroveren na nog een tegenslag van 3-6 toch vrij veel de bal het zijn Chantel en Jacintha die de Dames van Oranje-Zwart telkens weer op het verkeerde been weten te zetten en op aangeven van Anouk weet Chantel weer een doorloopbal erin te gooien 4-6. En het is Sharon die van Laura de bal krijgt en hem meegeeft aan Anouk die op snelheid is en de bal bij Chantel weet te krijgen (en Kees roept aan Anouk dat ze gelijk moet doorlopen voor de afvang) En Chantel hoort afvang en afvang is schieten en van afstand is het weer Chantel 5-6 met nog 2 minuten te spelen. En dan is het Oranje-Zwart die in de laatste minuut wat zeg ik de laatste 5 sec het laatste doelpunt van de wedstrijd maakt.

Eindstand 5-7, helaas (Gijs) we moeten de punten meegeven, maar we komen allemaal met een luid applaus vanaf de tribune, lachend van het veld want het was een leuke wedstrijd om te spelen en te zien als ik het publiek moet geloven. (We hebben weer genoeg trainingsstof opgedaan).