Wedstrijden > Vanonta 1 - Good Luck 4

Datum: 20 februari 2010
Tekst: Adwin Krijger

Revanche voor Good Luck 4 tegen Vanonta 1

Afgelopen zaterdag 20 februari was het dan eindelijk zover...de dag van de revanche... Strijdlustig en ruim op tijd vertrokken we richting Rozenburg voor de wedstrijd tegen Vanonta 1.

Op tijd omdat we zo'n beetje bij elke uitwedstrijd een aantal sporthallen van binnen gezien hebben alvorens we in de juiste arriveerden. Vandaag wilden we geen enkel risico nemen zelfs al wisten we dat er in Rozenburg maar 1 sporthal is.

Dan de wedstrijd....

Uiterst getergd begonnen we aan de wedstrijd, dit omdat de 1e wedstrijd in de Gooye met 8-9 verloren ging. Op de bank Jessica en Adwin, maar in de basis o.a Lindsay en Clarinda en dat was een juiste keuze want binnen een aantal minuten was het Lin met een afstandschot en Clarinda met een goed uitgevoerde doorloopbal die de stand op 0-2 brachten.

Na de wissel moest het 2e aanvalsvak dit goed oppakken maar dit lukte slechts ten dele. Er werd goed gespeeld en er waren vele kansen. Verdedigend gaven we te makkelijk een aantal kansen weg dit resulteerde dan ook in de 1-2. Maar zoals gezegd het betere van het spel was aan onze zijde. De echte scherpte was er eigenlijk niet maar dit kwam ook omdat de tegenstander veel ruimte weggaf voor het schot. En als je ze dan niet maakt blijft het lastig. Toch bleven we zoeken naar die ene kans die altijd komt. Yvet scoorde de 1-3 en zo was het gaatje weer daar.

Bij de rust stond er 2-5 op het scorebord door een strafworp van Lin en een afstandschot van Harm.

In de tweede helft kwamen Jessica en Adwin in het veld voor Yvet en Gijsbert. De eerste actie van Jessica resulteerde in een strafworp die door Harm werd benut 2-6. Het was duidelijk dat de punten mee gingen naar Flakkee al bleven de Rozenburgers redelijk in het spoor.

Het werd 3-6 en direct na de wissel was het Adwin die met een snelle doorloopbal de stand op 3-7 bracht. Van 3-7 kwamen we op 5-10 door doelpunten van Maert, Lindsay en Harm. Het gaatje werd langzaam maar zeker groter en het verzet was gebroken. Door doelpunten van Bregje, Adwin en Edwin werd het 5-13. De wedstrijd was nog niet afgelopen maar wel gespeeld. Het tempo zakte en hiermee ook het niveau. Vanonta scoorde in het slotoffensief nog 2x en Good Luck 1x. Zo stond er aan het eind van de partij 7-14 op het scorebord.

Terecht gewonnen al had de uitslag best groter mogen zijn, zeker gezien het grote krachtsverschil.

Doelpunten: Harm 4x, Lindsay 3x, Adwin 2x, Clarinda 1x, Yvet 1x, Maarten 1x, Bregje 1x, Edwin 1x.